וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד עסקת מיליונים לריטליקס

אלי דניאל

15.4.2003 / 11:31

הרשת הבריטית סיינסבורי'ס תתקין את מערכת התוכנה של החברה בחנויות ובתחנות הדלק שלה

חברת ריטליקס , המפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה כלל מערכתיים לתעשיית קמעונות המזון, מדווחת הבוקר על עסקת מיליונים נוספת. רשת הסופרמרקטים הבריטית Sainsbury?s בחרה להתקין את מערכת התוכנה של ריטליקס, Retalix StoreLine POS, ב-485 החנויות וב-230 תחנות הדלק אותן היא מפעילה בבריטניה. לפי שעה, ריטליקס התקינה את המערכת בלמעלה מ-300 חנויות וב-100 תחנות דלק של סיינסבורי'ס.

רשת סיינסבורי'ס, אשר החלה לפעול בשנת 1869, היא רשת השיווק הקמעונאית הוותיקה ביותר והשנייה בגודלה בבריטניה - והיא אף מפעילה רשת חנויות גם בארה"ב. בריטליקס לא מסרו פרטים על ההיקף הכספי של העסקה, אך היות שסיינסבורי'ס נמנית על רשתות ה-TIER 1 אשר היקפי העסקות עמן הן בסדר גודל של 2.5-4.5 מיליון דולר לשנה - לתקופה של 7-10 שנים, ניתן להסיק כי מדובר בעסקה משמעותית לחברה.

סיינסבורי'ס בחרה במערכת התוכנה של ריטליקס לשם החלפת המערכות הקיימות בעמדות המכירה בחנויות ובתחנות הדלק אותן היא מפעילה, מאחר שהיא עונה על הצרכים התפעוליים שלה. כמו כן, מלבד התקנתה הקלה במיוחד - שאינה דורשת ביצוע התאמות מיוחדות, מערכת התוכנה של ריטליקס מרכזת את כל פעולות המכירה המגוונות - הכוללות גם תשלום דלק, בפלטפורמה אחת.

מגעים ראשוניים בין הרשת הבריטית והחברה הישראלית החלו כבר בסוף שנת 2000, ובמגעים אלה היתה מעורבת שותפתה של סיינסבורי'ס - אקסנצ'ר. במהלך התקופה שבין תחילת המגעים ועד להתקנת הפיילוט הראשוני באחת מחנויות הרשת - במהלך יוני 2002, עסקה ריטליקס בפיתוח ובהתאמת מערכת ה- StoreLine POS החדשה.

ריטליקס, המנוהלת ע"י בארי שקד, סיימה את שנת 2002 עם הכנסות שנתיות של כ-76.5 מיליון דולר - גידול של כ-29% בהשוואה להכנסות בשנת 2001. בשורה התחתונה הציגה ריטליקס בשנה החולפת רווח נקי של כ-5.6 מיליון דולר או 45 סנט למניה, צמיחה של כ-39% בהשוואה לרווח שנרשם בשנה הקודמת.

דני מושיוף, סמנכ"ל הכספים של החברה, מסר ל-TheMarker כי "ההכנסות מהעסקה הזו יבואו לידי ביטוי בעיקר בשנה הבאה, שבמהלכה גם תסתיים התקנת מערכת התוכנה בחנויות ובתחנות הדלק של סיינסבורי'ס". לדבריו, "לעסקה זו משמעות רבה שכן הרשת הבריטית היא השנייה בגודלה בבריטניה, והיא בחרה במוצר שלנו - למרות שגם המתחרה הגדולה שלה - רשת טסקו, כבר התקינה מוצר זה בחנויותיה. ריטליקס התמודדה כאן מול חברות ענק כדוגמת IBM ו-NCR, ובסופו של דבר הצלחנו לזכות בעסקה". מושיוף הבהיר כי העסקה החדשה מתייחסת רק לחנויות הרשת הקיימות בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully