וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק בעקבות תמיכת שר האוצר האמריקאי; נסחר ב-120.55 ין

רונן סרברניק

15.4.2003 / 23:42

היורו נחלש ל-1.074 דולר; עליות בוול סטריט ותוצאות טובות מהצפוי של הבנקים הגדולים תמכו בדולר



הין נסוג מעליותיו מול הדולר, ורושם ירידה לשער של 120.55 ין לדולר לעומת 120.40 ין אמש. מול היורו התחזק הדולר ל-1.0742 דולר, לעומת 1.0775 דולר אמש. התחזקות הדולר נרשמת לאחר ששר האוצר של ארה"ב הביע תמיכה במדיניות הדולר החזק. כמו כן סייעו לדולר עליות השערים בוול סטריט, ודו"חות טובים מהצפוי של הבנקים הגדולים בארה"ב.



הין עלה הבוקר, לאחר שדובר ממשלת יפאן אמר שנשקלת אפשרות להקפיא את המסים על רווחי הון ודיווידנדים לשנה אחת. מהלך הקפאת המסים ביפאן נתמך על ידי פדרציית העסקים היפאנית, איגוד מנהלי התאגידים ולשכת המסחר של יפאן - אשר פנו בבקשה לממשלה אתמול. יישומן של ההקלות עשוי לעודד חברות ויחידים להשקיע בשוק המניות, ובעקבות זאת נרשמו הבוקר עליות בבורסת טוקיו.



הגורם העיקרי המשפיע עתה על הדולר הוא חיובי - עליות במדדי המניות בוול סטריט אמש, דו"חות כספיים טובים של הבנקים הגדולים בארה"ב ודברי תמיכה של שר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו.



סנואו שב ואישר אמש את תמיכתו בדולר חזק, וציין שזהו אינטרס לאומי של ארה"ב. סנואו, אשר אמר את הדברים בתום נאום שנשא בעיר אינדיאנפוליס, ציין כי כמו קודמיו בתפקיד הוא מאמין במטבע אמריקאי חזק.



מנגד, חותרת תחת הדולר המתיחות הגוברת בין ארה"ב לסוריה - על רקע תביעת ארה"ב כי סוריה תפרוק את נשקה הכימי, ותסגיר מדעני נשק עיראקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully