וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד בפירמה שזכתה במאבק המשפטי נגד פיליפ מוריס תרמו בעבר 10,000 דולר לשופט שפסק נגד החברה

דפנה מאור

15.4.2003 / 12:28

השופט קבע כי פיליפ מוריס תשלם פיצויים של 10.1 מיליארד דולר לתובעים; חוקי אילינוי לא אוסרים קבלת תרומות כאלו



עורכי דין ומקורבים של הפירמה שזכתה בגזר דין לפיצויים של 10.1 מיליארד דולר מיצרנית הסיגריות פיליפ מוריס תרמו בעבר 10,000 דולר לשופט שישב בדין. הפירמה תרמה למסעי הבחירות של תשעה שופטים שונים מאז אמצע שנות התשעים.



בסוף מארס פסק שופט ביהמ"ש באילינוי, ניקולס ביירון, כי יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס USA הונתה את לקוחותיה, כשגרמה למעשנים להאמין שסיגריות עליהן כתוב "לייט" (דל ניקוטין) מסוכנות פחות מסיגריות רגילות. השופט הורה לחברה לשלם פיצויים בסך 10.1 מיליארד דולר, כולל 7.1 מיליארד דולר פיצויי נזיקין לתובעים, ושלושה מיליארד דולר פיצויי עונשין למדינת אילינוי.



כמו כן, הורה השופט כי פיליפ מוריס תשלם ערבות של 12 מיליארד דולר לפני שתוכל לערער על גזר הדין. אתמול הפך השופט את החלטתו ונענה לבקשת פיליפ מוריס USA להפחית את סכום הערבות ל-6 מיליארד דולר.



יצרנית הסיגריות, שהיא חברה בת של אלטריה (MO:NYSE), התחייבה במקביל בפני השופט ניקולס ביירון שלא לערער שוב על סכום הערבות.



משרד קוריין טילרי, שייצג את התובעים במשפט, תרם גם 200 אלף דולר למסע הבחירות של המחוקקים במדינת אילינוי, שצפויים להצביע על הצעת חוק שתאפשר לחברה לערער על גזר הדין בקלות יתר. פיליפ מוריס, הנאשמת, תרמה יותר מ-1.6 מיליון דולר לפוליטיקאים במדינת אילינוי מאז אמצע שנות התשעים, אך לא תרמה למסע הבחירות של השופט.



חוקי מדינת אילינוי אינם אוסרים קבלת תרומות על ידי שופטים מעורכי דין שעשויים לטעון במשפטים בהם יושבים השופטים, וכן אין הגבלות על היקף התרומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully