וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמעט כל הגורמים המשפיעים על האופטימיות בשוק הם בעלי אופי חולף"

אמיר טייג

15.4.2003 / 12:44

בכיר בבנק ישראל מעריך כי מדובר בתגובת יתר; מוקדם להצביע על גורמים קבועים שמשפיעים לחיוב על השווקים; המלחמה בעיראק עדיין לא פתרה את הבעיות הכלכליות בארה"ב

כמעט כל הגורמים המשפיעים כיום על השוק הם בעלי אופי חולף. כך אומר מקור בכיר בבנק ישראל בתגובה לעליות בשוק ההון בשבועות האחרונים ובתגובה להתחזקות השקל. להערכתו, מדובר בתגובת יתר, מאחר שמוקדם עדיין להצביע על גורמים קבועים אשר משפיעים לחיוב על השוק. עם זאת, הוא מציין כי מול כל התסריטים האפשריים להתפתחות העימות בעיראק, המצב בהחלט נראה טוב.

עוד מציין הבכיר כי לא הכל תלוי במשק הישראלי. להערכתו, ההתקדמות המוצלחת של המלחמה בעיראק עדיין לא פתרה את הבעיות הכלכליות של המשק האמריקאי. לדבריו, קצב התאוששות כלכלת ארה"ב, שמשפיעה על הצמיחה המקומית, אינו צפוי לרשום עלייה מהותית בעקבות המלחמה.

להערכתו, תגובת השווקים לאחרונה היא בעיקר לתהליכים פוליטיים פנימיים בישראל. השווקים רואים שינוי בשליטה ובמדיניות הכלכלית לאחר מינוי הממשלה החדשה ושר האוצר. התוכנית הכלכלית שמציע האוצר היא גורם נוסף אשר מחזק את הערכת הפעילים בשוק כי הממשלה פועלת על מנת לבסס שליטתה בתהליכים הכלכליים המקומיים.

לגבי התוכנית הכלכלית, מבהיר הבכיר כי הוא מסכים באופן כללי עם פרטים רבים בה, אך מציין כי מבחן ההחלטה הוא רק המבחן הראשון של התוכנית, ובעתיד יגיע מבחן הביצוע, אשר ישפיע על השווקים. נכון לעכשיו, מקבלים קובעי המדיניות "אשראי על תנאי" מהשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully