וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלמי וידיאו זרים יקבלו היתר עבודה ויוכלו לשהות בישראל באופן חוקי

רוני קורן-דינר

15.4.2003 / 12:52

הרשתות הזרות טענו כי תפקידם של צלמי וידיאו כרוך בשיקול דעת עיתונאי, ולכן דינם כעיתונאים זרים; ארגונים ישראליים דרשו כי הרשתות הזרות יעסיקו צוותים טכניים ישראלים



לאחר מאבק ארוך עם לשכת העיתונות הממשלתית, שירות התעסוקה ומשרד הפנים, נענה שירות התעסוקה לבקשת איגוד כתבי החוץ בישראל ורשתות שידור זרות, לכלול את צלמי הווידיאו הזרים ברשימת משרות האמון הזכאיות להיתר העסקה ולאישור שהייה חוקי בישראל.



המאבק התקיים בין השאר בעקבות פניית פורום איגודי הטלוויזיה והקולנוע בישראל, שדרשו כי רשתות זרות יעסיקו צוותים טכניים מקומיים בבואם לסקר אירועים חדשותיים בישראל, על מנת לצמצם את היקף האבטלה בקרב עובדים ישראליים בענף.



בתקופה האחרונה הכתיבו משרד הפנים ושירות התעסוקה מדיניות שתכליתה לצמצם ככל הניתן את מספר היתרי העסקה לעובדים זרים. במסגרת מדיניות זו הוחלט כי גם עיתונאים נדרשים לאשרות עבודה ממשרד הפנים. היתר עבודה ניתן לעוסקים באיסוף המידע העיתונאי ובעריכתו, ובהם כתבים, צלמי סטילס ועורכים.



המחלוקת בין איגוד כתבי החוץ בישראל ובין שירות התעסוקה נסבה בעיקר על נושא צלמי הווידיאו. הרשתות הזרות, באמצעות משרד עו"ד גלעד שר, טענו כי תפקידם של צלמי וידיאו כיום בהחלט עונה להגדרה של משרה הכרוכה בשיקול דעת עיתונאי.



ההחלטה לכלול גם את צלמי הווידיאו בהסדר זה מבוססת בעיקרה על עקרון חופש הביטוי ועקרון ההדדיות בין מדינות ומתוך ההבנה, כי לא ניתן להחליט בעבור רשת זרה מי יסקר בעבורה את המצב בשטח. לגבי עובדים הנלווים לצלמים ולכתבים דוגמת נהגים, טכנאי קול, מאפרים ועוזרים - שעבודתם טכנית בעיקרה ואינה כרוכה בשיקול דעת עיתונאי - לא השתנה הדין והם אינם זכאים להיתר העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully