וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייסוף בשקל מגדיל הסיכוי שתבל תמכור את כל מניותיה בחברת הכבלים הממוזגת במסגרת ההסדר

ערן גבאי

15.4.2003 / 13:14

ההצעה של דנקנר השקעות לרכישת יתרת מניות תבל בחברה הממוזגת שקלית, ולטענת בכירים, הופכת ל"לא כלכלית" מבחינת דסק"ש, לה זכות סירוב ראשונה



הייסוף בשער השקל מול הדולר הופך את ההצעה של דנקנר השקעות לרכישת יתרת מניות תבל בחברת הכבלים הממוזגת לגבוהה יותר ומגדיל עוד יותר את הסיכוי שתבל תמכור את כל מניותיה בחברת הכבלים הממוזגת כחלק מעסקת מיזוג הכבלים המתגבשת.



גורמים בכירים בתעשיית הכבלים טוענים היום כי דנקנר השקעות, המחזיקה בחברת הכבלים מתב, בעלת החוב למנוי הנמוך מבין שלוש חברות הכבלים, "אינה משלמת בכסף", קרי מגדילה את החזקותיה בחברת הכבלים הממוזגת כפתרון להסדרת הפרשי החוב בחברת הכבלים הממוזגת.



על כן, לטענת אותם גורמים, ההצעה של דנקנר השקעות לרכישת יתרת המניות של תבל בחברה הממוזגת הופכת ל"לא כלכלית" מבחינתה של דסק"ש, לה עומדת זכות סירוב ראשונה על המניות.



מסתמן, על כן, כי לדסק"ש אין עניין ברכישה חוזרת של מניות חברת הכבלים הממוזגת במחירים הגבוהים מ-1,450 דולר למנוי - והנקובים במונחיים שקליים.



גורם בכיר נוסף טוען כי "את דסק"ש הנחתה מדיניות אחת מתחילת התהליך - לא להפריע לתהליך המכירה של נכסי תבל. הסכומים בהם מדובר כעת הם סכומים טובים ואם יוכמן מציע נכסים נוספים של תבל, ולא תהיה בעיה של קבוצת לווים לדנקנר שתגביל גם את האשראי מבנק הפועלים, ייתכן שדסק"ש תמכור את החזקותיה בכבלים".



לפני ימים אחדים דיווחנו כי בתנאי העסקה המתגבשת בכבלים, לפיה תרכוש מתב 23.5% ממניות חברת הכבלים הממוזגת שבידי תבל, תוענק למתב גם אופציה לרכישת יתרת המניות של תבל בחברה הממוזגת במחיר גבוה מ-1,450 דולר למנוי. אופציה זו, כאמור, תהפוך לזכות סירוב במידה שיימצא רוכש במחיר גבוה יותר.



במסגרת מיזוג חברות הכבלים יומחו לחברה הממוזגת כל חובות החברות הבנות בקבוצת תבל - גוונים, גוונים קריות ושותפות ערוצי זהב - החובות בדין קדימה וחלק משמעותי מחובות תבל לבנקים. אחזקות תבל בחברות גלובקול (50%) ונטוויז'ן (45.7%) ישמשו לפירעון חלק מיתרת חובות תבל לבנקים.



החזקות תבל בחברה הממוזגת (40%) ימומשו בהדרגה ותמורות המימוש יחולקו, בשלב ראשון, בין הבנקים לבין הנושים הלא מובטחים, ולאחר פירעון מלוא יתרת חובות הבנקים, יוחל בפירעון הדרגתי של חובות בעלי המניות ביחד עם יתרת חובות הנושים הלא מובטחים.



במסגרת הליך מיזוג ומימון חברות הכבלים, תמכור תבל לפחות כ-23.5% ממניותיה בחברת הכבלים הממוזגת למתב והתמורה - כ-360 מיליון שקל (המשקפת שווי של כ-1,450 דולר למנוי) - ממכירה זו תהיה הראשונה שתחולק בין הנושים.



תבל תמחה חובות בסדר גודל של כ-2.1 מיליארד שקל לחברה הממוזגת. החובות לבנקים המומחים לחברה הממוזגת ייפרשו על פני תקופה ארוכה שתאפשר לחברה הממוזגת להמשיך ולנהל את עסקיה תוך כדי שירות החוב הבנקאי.



החוב שיוותר בתבל צפוי להסתכם בכ-1.24 מיליארד שקל (600 מיליון שקל לבנקים, 400 מיליון שקל לספקים ו-240 מיליון שקל לבעלי המניות) וימומן ממכירת כ-40.7% ממניות החברה הממוזגת, מכירת 46% מנטוויז'ן ומכירת כ-50% ממניות גלובקול. את התמורה בגין ההחזקות של תבל בנטוויז'ן ובגלובקול אומד יוכמן בכ-120 מיליון שקל.



עוד נקבע כי החלטה על מכירת החזקות לפי שווי אחזקות בחברה הממוזגת המשקפת מחיר למנוי הנמוך מ-1,400 דולר או הימנעות ממכירה בשווי המשקף מחיר למנוי הגבוה מ-1,600 דולר תחייב רוב מיוחס של 75% באספת הנושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully