וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופוריה בשווקים

נתן ליפסון

15.4.2003 / 13:30

מנהלי תיקים קונים, המוסדיים מבצעים מכירות סלקטיוויות וזרים "איכותיים" יותר נכנסים למשחק; קובי פינקלשטיין מאינווסטק: "השוק משוגע. כשהמעו"ף היה ב-320 אף אחד לא רצה לגעת במניות - וב-380 אנשים רצים"

מנהלי התיקים קונים מניות, אם כי בקצב נמוך יותר, הגופים המוסדיים מנצלים את העליות בכמה מניות, בעיקר הבנקים, כדי למכור, ויותר שחקנים זרים "איכותיים" נכנסים למשחק - כך עולה משיחות עם בכירים בשוק ההון.

ברגעים אלה מדד המעו"ף עולה ב-1.6%, הדולר נסחר בשוק המט"ח סביב 4.59 שקלים, התשואות בשחרים הארוכים יורדות לכ-9.15% ומחזור המסחר במניות מתקרב ל-200 מיליון שקל. לפני כשעה רשם מדד המעו"ף עלייה של יותר מ-2%, כשנסחר סביב 380 נקודות.

"השוק משוגע", אומר האנליסט קובי פינקלשטיין מאינווסטק. "כשהמעו"ף היה ב-320 אף אחד לא רצה לגעת במניות - וב-380 אנשים רצים. המשקיעים פשוט מחממים זה את זה".

"יכול להיות", אומר פינקלשטיין, "שהשוק כבר מריח התאוששות, אבל בכלכלה הריאלית אין עדיין סימנים לכך". פינקלשטיין אינו סבור עם זאת שמחירי המניות בהכרח מנופחים - להפך: "האוויר עדיין לא דליל ברמות המחירים האלה. אפילו אם משווים לרמות רווחיות של שנים שלא היו שנות שיא - המחירים עדיין זולים".

מנהל השקעות ותיק ומנוסה מבית השקעות פרטי מוביל מסכים: "השוק יצא מנקודה נמוכה אז יש לו לאן לעלות". עם זאת, הוא לא מזרים פקודות קנייה: "אנחנו היינו מלאים במניות ממילא, אז לא קנינו. עכשיו אנחנו לא עושים כלום. פשוט יושבים על הסחורה".

בהיעדר התפתחויות משמעותיות בזירה הכלכלית או בזירה המדינית הרלוונטית, עד מתי יכול גל העליות הזה להימשך? "עד שהזרים יפסיקו לפמפם את השוק. הם היחידים שקונים", אומר בכיר בשוק איגרות החוב. "יש אולי כמה מנהלי תיקים שמגדילים את הרכיב המנייתי, אבל המוסדיים לא נכנסו. לו הייתי מנהל תיק מניות, הייתי שומר על שיעור הרכיב המנייתי - אבל הייתי מבצע החלפות בתוך התיק".

גם בקרנות הנאמנות עדיין לא רואים התנפלות של המשקיעים על האפיקים המנייתיים: "יש מעט מאוד גיוסים בקרנות המנייתיות", אומר דרור נגל, מנהל קרנות הנאמנות של בנק הפועלים. "לא מדובר בהרבה כסף, אם כי בהשוואה לפדיונות או ליציבות שהיו עד כה, זה עדיין משהו". גיוסים גדולים, אומר נגל, נרשמים בקרנות השקליות.

"בעוד שהמוסדיים מנצלים את המחירים הגבוהים שאליהן הגיעו מניות רבות - בעיקר מניות בנקים", אומר מנהל בחברת ברוקרים נוספת, "אנחנו רואים כניסה של משקיעים זרים איכותיים יותר - כאלה שאנחנו לא מפקפקים בכוונות ארוכות הטווח שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully