וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור נגל: הציבור לא יחזור לבורסה לפני שהמעו"ף יגיע ל-450 נקודות

אילן מוסנאים

15.4.2003 / 13:47

מנהל אגף ני"ע בהפועלים מציין שבשבוע האחרון הוזרמו לקרנות המנייתיות כ-20 מיליון שקל בלבד; לקרנות השקליות נכנסו 40-50 מיליון שקל ביום

הציבור לא יחזור לבורסה לפני שמדד המעו"ף יגיע לרמה של 450 נקודות. כך מעריך מנהל אגף ניירות ערך בבנק הפועלים, דרור נגל. נגל מעריך כי הכניסה של הציבור להשקעה במניות תתחיל אולי ברמה של 400 נקודות, והוא אינו צופה שהציבור ישוב בצורה מאסיווית לבורסה במהלך 2003.

נגל מציין כי בשלב זה, הציבור נותר אדיש לעליות החדות בשווקים ובחודש האחרון הוא הזרים לתעשיית קרנות הנאמנות סכום של כ-500 מיליון שקל, שרובו נכנס לקרנות השקליות. מהקרנות הדולריות נפדו כספים ולקרנות המנייתיות נכנסו מיליוני שקלים מעטים.

לדבריו, בימים האחרונים היו כניסות של 40-50 מיליון שקל ליום בקרנות השקליות, פדיונות של כ-20 מיליון שקל ליום בקרנות הדולריות ואילו בכל השבוע האחרון הוזרמו כ-20 מיליון שקל לקרנות המנייתיות.

נגל מזכיר כי גם ב-1999, שנה בה נרשמו עליות של יותר מ-60%, ראינו התנהגות דומה של הציבור. זה, כזכור, החליט להיכנס למסחר רק בתחילת 2000, אז החלה המפולת בשווקים.

הוא מסביר כי מבחינה פסיכולוגית, הציבור לא אוהב אי ודאות, ולכן הוא מסכים לחזור לבורסה רק אחרי שכל גורמי אי הוודאות ייעלמו ויש תוצאות בשטח. המשקיעים בבורסה יותר מתוחכמים ולכן היא פועלת על פי הציפיות ובדרך כלל מקדימה את ההתרחשויות, כך שעד שהציבור נכנס, המצב החיובי כבר מגולם במלואו במחירי המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully