וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר מעדכנת תחזיותיה: צופה הפסד תפעולי לפחות עד תום שנת 2004

אלי דניאל

15.4.2003 / 14:33

עלויות מפעל ה-Fab 2 עשויות לעבור את התחזיות; בין הסיבות לכך - עלויות ביטוח גבוהות, עלייה במחירי הציוד והשפעת שערי חליפין

חברת טאואר סמיקונדקטור , הנמצאת בשליטת החברה לישראל , צופה כי היא תרשום הפסדים מפעילותה השוטפת לפחות עד לתום שנת 2004. כך עולה מדו"ח ה-F-20 אותו הגישה החברה לרשויות האמריקאיות. תחזית עדכנית זו מגיעה לאחר שבדיווחים קודמים (תשקיפי גיוסי ההון האחרונים) העריכה החברה כי היא תציג הפסדים תפעוליים עד תום שנת 2003.

הסיבה להפסדים התפעוליים הצפויים - הוצאות בלתי מהוונות שטרם נרשמו בגין מפעל ה-Fab 2 החדש, כמו גם בשל הפרשות גבוהות לפחת והפחתות. לדברי טאואר, בכדי שהיא תציג רווחיות, היא צריכה להימצא במצב בו היא פועלת במלוא התפוקה, או קרוב לכך, וזאת במקביל לשיפור בתמהיל המוצרים.

בטאואר מציינים כי מפעל ה-Fab 1 הציג הפסדים תפעוליים בחמש השנים האחרונות, ושינוי במגמה זו אינו צפוי לקרות עד לסיומה של השנה הנוכחית. מפעל ה-Fab 1 של טאואר פועל בימים אלה בשיעור ניצולת של 70%.

בתוך כך, החברה מציינת כי עלויות הקמתו של מפעל ה-Fab 2, עשויות לעלות על התחזיות המוקדמות. הוצאות אלה, אשר כוללות עלויות הקמה, רכישת ציוד, הכשרת כוח אדם, רכישת ופיתוח טכנולוגיה, עתידות היו להסתכם בכ-1.5 מיליארד דולר עד שנת 2006. כעת מציינים בחברה כי העלויות בפועל עשויות להיות גבוהות יותר, כתוצאה ממספר פקטורים הכוללים, בין היתר, עלויות ביטוח גבוהות, עלייה במחירי הציוד והשפעת שערי חליפין. בהקשר זה מציינת החברה כי ייתכן והיא תידרש לגייס הון נוסף כדי לממן את העלויות הפוטנציאליות הנוספות, אם כי אין כל ודאות שהיא אכן תצליח לעשות כן במועד הנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully