וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי צופה שנה קשה עבור משקי הבית: הצריכה הפרטית לנפש ב-2003 צפויה לרדת ב-2%

אמיר טייג

15.4.2003 / 14:29

הצמצום התקציבי בעקבות יישום התוכנית הכלכלית עלול להשפיע באופן זמני לרעה על הביקושים והפעילות הכלכלית; תימשך מגמת הירידה ביבוא



שנת 2003 צפויה להיות שנה קשה למשקי הבית והצריכה הפרטית לנפש צפויה להמשיך ולרדת בשיעור של קרוב ל-2%. כך מעריך בסקירתו החודשית רון אייכל מבנק לאומי. אייכל מציין כי בטווח הקצר, הצמצום התקציבי בעקבות יישום התוכנית הכלכלית של האוצר עלול להשפיע באופן זמני לרעה על הביקושים ועל הפעילות הכלכלית. להערכתו, התוכנית הכלכלית של האוצר לא תאפשר הגברת פעילות כלכלית בשנה הנוכחית.



עם זאת, מציין אייכל, כי בטווח הבינוני והארוך, צמצום הנטל הגדול של הסקטור הציבורי על הסקטור הפרטי, הפחתת שיעורי המס על עבודה והפניית כספי קרנות הפנסיה לשווקים הם מהלכים חשובים העשויים לעודד את הביקושים של הסקטור הפרטי.



בעקבות הצמצום בצריכה הפרטית, צופה אייכל כי מגמת הירידה ביבוא תימשך גם השנה. מנגד, צופה אייכל כי הביקושים למוצרי היצוא של ישראל יישארו ברמתם בעקבות התאוששות עולמית. לפיכך, הוא צופה שיפור ניכר במאזן התשלומים של ישראל בשנה הקרובה. התפתחות חיובית זו תחזק עוד יותר את מערך חשבונות החוץ של ישראל, המהווה עוגן חשוב ומרכזי לשער החליפין של השקל ולדירוג האשראי של ישראל, אומר אייכל.



לגבי סיכוני האינפלציה, צופה אייכל המשך התמתנות בקצב עליית המחירים. ההתחזקות המהירה של השקל, בעיקר כנגד הדולר, וירידת מחירי הדלק בעולם צפויות למתן מאוד את קצב האינפלציה, בעיקר דרך ההשפעה של המוצרים המיובאים הכלולים במדד המחירים לצרכן ודרך ירידת מחירים בסעיפים אחרים הרגישים לשער החליפין, כגון שכר דירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully