וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל הנדל"ן הבריטי ליאו נואה ישקיע 45 מיליון דולר בחברת השקעות ריאליות שתקים אקסלנס

ניצן כהן

15.4.2003 / 14:43

החברה תנוהל ע"י עמיר בירם, אחיו של יו"ר אקסלנס רוני בירם; עמיר בירם יקבל 17.5% ממניות חברת הניהול; נציג המזרחי מתנגד לעסקה: "דיספרופורציה בין בונוס הצלחת החברה לכישלון"



איל הנדל"ן היהודי בריטי, ליאו נואה, ישקיע 45 מיליון דולר בחברת השקעות ריאליות שמקימה אקסלנס השקעות. נואה הוא בעל השליטה בחברת הנדל"ן הבריטית REIT ונחשב לאחד מהיהודים העשירים בבריטניה. על פי עיתון ה"סאנדיי טיימס" הבריטי, נואה מופיע במקום ה-681 ברשימת 1,000 העשירים בבריטניה עם הון של 55 מיליון ליש"ט.



נציג בנק המזרחי בדירקטוריון חברת הברוקרים אקסלנס, אהוד ניר, מתנגד לתוכניתה של אקסלנס להקים חברה בת אשר תשקיע כ-50 מיליון דולר בתאגידים ריאליים - ותעניק למנכ"ל החברה החדשה 17.5% ממניות החברה וכן שכר של 150 אלף דולר בשנה. כך עולה מהודעת הבורסה שהפיצה היום אקסלנס.



בנק המזרחי מחזיק ב-26.2% ממניות אקסלנס השקעות. בישיבת הדירקטוריון שדנה באישור הקמת החברה והעסקתו של בירם, טען ניר שלאקסלנס אין ניסיון בהשקעות בתחום הריאלי. לגבי תנאי העסקתו של המנכ"ל, אמר ניר כי "נוצרת דיס-פרופורציה בין בונוס הצלחת החברה לכישלון".



באקסלנס החליטו להקים חברת ניהול השקעות שתרכז השקעות בהיקף של 50 מיליון דולר. את החברה החדשה ינהל עמיר בירם, אחיו של רוני בירם - ממייסדי אקסלנס, שמחזיק בכ-30% ממניות החברה ומשמש גם כיו"ר הדירקטוריון.



עמיר בירם יקבל מחברת הניהול שכר שנתי ברוטו של 150 אלף דולר. על פי הסכם העבודה עמו, אם יחליטו יתר בעלי המניות בחברה להפסיק את עבודתו, יקבל בירם הודעה מוקדמת של שנה מראש.



יו"ר החברה, רוני בירם, אמר כי אינו יודע מדוע התנגד הנציג של בנק המזרחי. להערכתו, ייתכן כי את ההתנגדות מוביל חשש שאקסלנס תהפוך לחברת השקעות ריאליות - תוצאה שתאלץ את בנק המזרחי לצמצם את אחזקותיו בחברה.



אקסלנס תקים את חברת הניהול כשקבוצת משקיעים זרים, בהובלת ליאו נואי, ישקיעו בחברה 45 מיליון דולר ואילו אקסלנס תשקיע בה 5 מיליון דולר נוספים. נואי, 49, הוא אחד מאילי הנדל"ן הבולטים של לונדון, מייסד ומנכ"ל של חברת REIT אסט מנג'מנט UK. החברה משמשת ככלי ההשקעות של נואי, ולפי הערכות יש לה גישה ל-1.5 מיליארד דולר במזומן. משפחתו מחזיקה בבעלות על 75% מחברה נוספת, ששמה Agra, עם נכסים של 60 מיליון דולר, נכון לשנת 2000. שוויו האישי (כולל המשפחה) מוערך ב-85 מיליון דולר.



החברה החדשה תאתר למשקיעים השקעות ריאליות בישראל ותנהל עבורם את ההשקעות. 50% ממניות החברה החדשה יוחזקו על ידי קבוצת המשקיעים הזרים, 32.5% מהחברה יוחזקו על ידי אקסלנס ו-17.5% מהחברה יוחזקו בידי עמיר בירם.



עם הקמת חברת הניהול יעבירו המשקיעים 350 אלף דולר לצורך תפעול החברה החדשה. 250 אלף דולר יועברו על פי חלוקת המניות בין המשקיעים ו-100 אלף דולר נוספים יתחלקו בין המשקיעים הזרים שיעבירו 60.5 אלף דולר ו-39.5 אלף דולר תעביר אקסלנס.



חברת הניהול תיגבה מהחברות בהן תשקיע דמי ניהול שנתיים בשיעור של 1.5% מסך ההשקעה של החברה בהן. בנוסף, תקבל החברה שתוקם בונוס של 25% משווי תיק ההשקעות שלה בניכוי ההשקעות הנומינליות של המשקיעים בצירוף ל-9%. שווי תיק ההשקעות של חברת הניהול יוערך לצורך חישוב הבונוס על ידי גוף חיצוני.



רוני בירם, יו"ר דירקטוריון אקסלנס השקעות, מסר בתגובה כי לא ברורה לו ההתנגדות של נציג בנק המזרחי, וככל הנראה מאחורי ההתנגדות עומד החשש שאקסלנס תהפוך לחברת השקעות ריאליות והבנק ייאלץ לצמצם את החזקותיו בחברה. "החשיפה שלנו היא מאד נמוכה ויש לנו זכות להתנגד להשקעות שתבצע החברה", ציין בירם. לגבי תנאי העסקתו של אחיו, עופר ברים, הוסיף רוני בירם שעופר גייס את המשקיע האנגלי שקישר בינו לבין אקסלנס. עופר מקבל שכר נמוך יחסית (150 אלף דולר לשנה - נ.כ) ולכן מקבל שישית מחברת הניהול.



בהודעת החברה נמסר גם כי אקסלנס תעניק הלוואה של 600 אלף שקל למנהלת הכספים והדירקטורית אורלי כירם לרכישת 0.5% ממניות אקסלנס השקעות. כירם תשלם ריבית של 4% צמודת מדד במשך 5 שנים כשתתחיל לשלם את הריבית במארס 2004. ועדת הביקורת של החברה אישרה את מתן ההלוואה תוך שציינה בהחלטתה כי ההלוואה היא בגדר הסביר ובתנאים סבירים, ונועדה לחזק את מעורבותה של אורלי כירם בתפקידה כמנהלת הכספים וכדירקטורית בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully