וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-64 אלף פוטרו מינואר עד מרץ

עינב בן יהודה

15.4.2003 / 15:13

כך עולה מנתוני הרשות לתכנון כוח אדם במשרד העבודה; מאוקטובר עד דצמבר 2002 נפלטו כ-37.8 אלף עובדים עקב צמצומים; הממוצע היומי של משרות פנויות: 49 אלף, בעיקר בבניה ובחקלאות

ברבעון הראשון של 2003 התגברה מגמת ההאטה בשוק העבודה בישראל, שאיפיינה את המשק בשנתיים וחצי האחרונות. כך עולה מנתוני הרשות לתכנון כוח אדם במשרד הרווחה.

מהנתונים עולה כי ברבעון הראשון של השנה חלה עלייה במספר העובדים הנפלטים עקב צמצומים - מתוך כ-188.1 אלף עובדים שנפלטו ברבעון הנוכחי, כ-64 אלף נפלטו עקב צמצומים, וזאת בהשוואה לכ-37.8 אלף עובדים שנפלטו עקב צמצומים ברבעון האחרון של 2002. מהרשות נמסר כי במקביל, ברבעון הראשון נשמרה היציבות במספר העובדים שנפלטו עקב סיום פרויקטים. כמו כן, נמסר כי העלייה בשיעור העובדים שנפלטו עקב צמצומים יכולה להצביע על שינוי במגמה שאיפיינה את שני הרבעונים האחרונים שבהם ירד שיעור העובדים שנפלטו מסיבה זו.

מספר העובדים הכללי שנפלטו ממקום עבודתם, עקב סיבות שונות, ברבעון הנוכחי היה נמוך במעט ממספר העובדים שנפלטו ממקום עבודתם ברבעון הקודם. שיעור המעסיקים שדיווחו על פליטת עובדים הגיע ברבעון הראשון של 2003 ל-13.7% - שיעור נמוך מעט מהשיעור שנרשם ברבעון הקודם - 15.3%.

מהנתונים עולה כי ברבעון הראשון עמד הממוצע היומי של משרות פנויות על 49 אלף, בדומה לרבעון הקודם. ברשות לתכנון כוח אדם מסבירים כי רמת הביקוש הגבוהה יחסית נבעה מהביקוש הגבוה לעובדים בענפי הבנייה והחקלאות, שעיקרו מופנה לעובדים זרים. ללא ענפי הבנייה והחקלאות, מספר המשרות הפנויות היה נמוך ועמד על 16.5 אלף בלבד - המספר הנמוך ביותר של משרות פנויות שנרשם מאז תחילת סקר המעסיקים במחצית השנייה של שנת 1997, והוא ירד ביותר מ-22% בהשוואה לממוצע ברבעונים האחרונים. ברבעון הראשון של השנה דיווחו 5.2% מהמעסיקים על משרות פנויות. כמו כן, נרשמה ירידה בשיעור המעסיקים שדיווחו על קשיים בגיוס עובדים מ-5.4% ל-3.2%, ובהתקצרות משך הזמן של איוש משרות פנויות מ-7.1 שבועות ל-4.3 שבועות.

מספר המשרות שאוישו ברבעון הראשון של 2003 הסתכם בכ-48 אלף בממוצע לחודש, בהשוואה ל-53 אלף בממוצע לחודש ברבעון הקודם. מהרשות לתכנון כוח אדם נמסר כי הגידול שחל הן במספר העובדים שנפלטו והן במספר המשרות שאוישו נובע מהגידול בשימוש בעובדים זמניים ברבעונים האחרונים.

מאזן התעסוקה, המוגדר כמספר המשרות שאוישו פחות מספר העובדים שנפלטו, המשיך להיות שלילי בדומה לכל התקופה מאז הרבעון הרביעי של שנת 2000. מאזן התעסוקה ברבעון הראשון של 2003 עמד על 14.5 אלף עובדים בממוצע לחודש, בהשוואה ל-13.3 אלף עובדים בממוצע חודשי ברבעון הרביעי של 2002.

עוד עולה מהנתונים כי 43% מהמנהלים צופים ירידה בהיקף הפעילות ברבעון הבא לעומת 11% בלבד שציפו לשיפור בהיקף הפעילות. 8% צופים כי יגדילו מספר המועסקים, לעומת 10.9% הצופים כי יצמצמו מספר עובדיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully