וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדי תמרי מנכ"ל רדוויז'ן: "פישלתי. הרבעון נדפק"; החברה עמדה במספרי אזהרת הרווח ודיווחה על איזון בשורה התחתונה

גתית פנקס

15.4.2003 / 14:07

רדוויז'ן, עם הפסד תפעולי של 551 אלף דולר, ייצרה 2.5 מ' ד' מפעילות ובקופתה 90.4 מ' ד'; תמרי: "אנחנו מפתחים שווקים חדשים; רק ב-2004 נדע אם הצלחנו במשימה" * רדוויז'ן - המזהירה הישראלית הראשונה: לא תעמוד בתחזיות ותרשום הפסד תפעולי



"פישלתי. דפקתי את העסק ברבעון. צריך גם לדעת להודות בטעויות ואמרתי זאת גם לדירקטוריון. אנחנו מקווים להראות שיפור החל מהרבעון השלישי וקפיצה משמעותית ב-2004", אומר גדי תמרי, מנכ"ל רדוויז'ן הישראלית בכנות רבה. "אף אחד לא אוהב לפספס, ולכן המצב רוח שלנו הוא לא כל כך טוב בתקופה האחרונה".



זו אכן לא הכרזה רגילה מפיו של מנכ"ל שנאלץ לפרסם אזהרת רווח והכנסות לפני שבועיים, וודאי שלא מחברה שבסה"כ שמרה על איזון בשורה התחתונה ברבעון הראשון של 2003 ולא נאלצה להיגרר להפסדי עתק ושריפת כסף. עם זאת, בהחלט מרענן לראות גישה כזו בוול סטריט של היום.



רדוויז'ן פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה: ההכנסות היו 11.1 מיליון דולר - ירידה מ-11.6 מיליון דולר עליהם דיווחה החברה ברבעון המקביל וגרוע מההכנסות ברבעון הקודם - 13.7 מיליון דולר. התחזיות היו להכנסות של 12.8 מיליון דולר, אך כבר בתחילת החודש הודיעה החברה כי לא תעמוד בהם.



הכל בגלל ארה"ב



מדוע תמרי טוען כי "פישל ודפק" את הרבעון? לטענתו, החלק העיקרי בפספוס הדו"חות היה בעטיה של חטיבת ה-NBU בארה"ב, חטיבת המוצרים של החברה, שעיקר הטכנולוגיה שלה היא הוידאו קונפרנסינג. רדוויז'ן מוכרת מוצרים המאפשרים העברת קול, וידיאו ונתונים על גבי רשתות IP גם באמצעות חטיבת הטכנולוגיה שלה, TBU, שעמדה בתחזיות. מקורם של 7.7 מיליון דולר בחטיבת המוצרים ו-3.4 מיליון דולר בחטיבת הטכנולוגיה.







"מאז אפריל 2001 היה לנו מנהל מכירות בארה"ב, והאחריות שלי היא שהלכתי עליו עד הסוף. כבר תקופה ארוכה שהתחזיות שהוא מעביר לנו בתחילת הרבעון למכירות אינן מתגשמות ואחרי תקופה הבנו שלא מדובר במוצרים שלנו שלא נמכרים בארה"ב, אלא באדם שלא ידע להפעיל מנהיגות של עמידה במספרים", אומר תמרי. מאז ינואר הוא לקח על עצמו אישית את ניהול 20 אנשי המכירות בארה"ב, ובאפריל מינה את רוב יוז - איש פוליקום לשעבר - למנהל המכירות בארה"ב עבור יחידת ה-NBU.



האם זה לא מופרך קצת להאשים מנהל בודד בארה"ב בפספוס של החברה?



תמרי: "לא. זה אולי נשמע מוזר, אבל אם היה לנו מנהל טוב היינו מביאים את המספרים להם ציפינו. אנחנו יודעים בוודאות שלא הפסדנו עסקות לחברות אחרות ולא איבדנו נתחי שוק שכן גם אצל החברות פוליקום וטנדברג המצב לא היה מזהיר. חטיבת ה-TBU, וה-NBU במזרח הרחוק ובאירופה הצליחו לעמוד בתחזיות והבעיה היתה רק בארה"ב. גם מול דירקטוריון החברה לקחתי את האחריות על הפספוס ברבעון הראשון".



שולי הרווח הגולמי של רדוויז'ן היו 78.6% ברבעון הראשון והוצאותיה התפעוליות הסתכמו ב-9.2 מיליון דולר. כך, הגיעה החברה להפסד תפעולי של 551 אלף דולר. הכנסות המימון בגובה של 566 אלף דולר ברבעון היו אלה שהובילו את החברה לרווח נקי של 15 אלף דולר ובמלים אחרות: איזון בשורה התחתונה, זאת לעומת רווח של 272 אלף דולר ברבעון המקביל ושל 1.5 מיליון דולר ברבעון הקודם.



ברדוויז'ן מאמינים כי הצמיחה תשוב במחצית השנייה של השנה - מה שמצביע על הידרדרות נוספת הצפויה ברבעון השני. ההערכות שלה הן כי מכירות חטיבת הטכנולוגיה יצמחו השנה ב-7% ושל חטיבת המוצרים ב-3%, כולל 5 מיליון דולר נוספים שיינבעו מהכנסות אחרות. ואם כך, הרי שהכנסות השנה כולה יסתכמו ב-51 מיליון דולר והרווח הנקי ב-2.9 מיליון דולר או 15 סנט למניה. יצוין, כי מדובר בפספוס של התחזיות הקודמות שהיו להכנסות של 56.6 מיליון דולר ורווח של 4.2 מיליון דולר או 21 סנט למניה.



"חברת שמוכרת ב-50 מ' ד' ולא מייצרת רווחים היא לא רלוונטית"



"המדיניות שלנו היא לא לשרוף כסף, אני לא אוהב את התרבות הזו", אומר תמרי, ואכן החברה ייצרה מזומנים ברבעון. לרדוויז'ן היום 90.4 מיליון דולר בקופה (4.93 דולרים למניה) - עלייה של 2 מיליון דולר מהרבעון הקודם. תזרים המזומנים של החברה מפעילות היה 2.1 מיליון דולר - גבוה מ-1.5 מיליון דולר ברבעון הקודם. שווי השוק הוא כ-95 מיליון דולר.



תמרי אומר כי החברה מתכוונת במהלך 2003 לשוב להיכן שהיתה טרם האזהרה ולפתח שווקים חדשים באמצעות הכסף שבקופה. "אנחנו נמצאים כעת בעיקר בשוק ציוד הרשת לחדרי וועידות, אולם זהו שוק קלאסי ורווי שהולך להתחלף עם טכנולוגיות IP מתוחכמות יותר. התקווה שלנו היא שהשוק הישן לא ימות לפני כניסת השוק החדש, שאותו עלינו לפתח", הוא אומר.



השווקים החדשים כולל 3 אלמנטים: שוק עסקי, שיקבל את שירותי הווידאו ישירות למחשב האישי; שוק הטלפוניה - דרך חברות הבזק וספקי השירות מתכוונת רדוויז'ן להחדיר שירותי וידאו לתוך הבתים הפרטיים; ושוק הוויירלס - וידיאו לסלולר. "יכולת הליבה שלנו היא פרוטוקול שמאפשר ליצור תקשורת אחת בין כל הטכנולוגיות האחרות. פתרנו את בעיית מגדל בבל של הסיגנלים ואנחנו מחפשים תחומים חדשים ליישם אותה", אומר תמרי.



ומה יקרה אם החברה הקטנה מתל אביב לא תצליח לחנך את השוק? "אני רוצה להוכיח שיש שוק לאפליקציות החדשות ואין לי ברירה אחרת. כשההכנסות הצפויות הן קטנות וכאב הראש של הפיתוח הוא גדול, החברות הגדולות - כמו סיסקו - אומרות לנו לפתח מוצר לבד. כשזה ישתנה בעתיד, והפיתוח יסתיים, הן יפנו אלינו ונקצור את הפירות כשנחדור איתן לשוק. אם נמשיך להיות במצב הנוכחי שלנו עוד שנה - נדע שנכשלנו. חברה שמייצרת הכנסות של 50 מיליון דולר לשנה, משקיעה 40 מיליון בפעילות ולא עושה רווח רציני - היא לא רלוונטית. אבל אני מאמין גדול בעתיד של רדוויז'ן".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully