וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI בחר בפיתרון של קלירפורסט הישראלית לצורך ניתוח מידע למלחמה בטרור

צורי דאר

15.4.2003 / 15:38

יביא לשיתוף מידע בין מסדי נתונים של הפנטגון, רשויות ההגירה, סוכנויות לכלי נשק ולמלחמה בסמים, אלכוהול וטבק; לחברה חוזה עם צבא ארה"ב



חברת הסטארט אפ הישראלית קלירפורסט (ClearForest) הודיעה היום על הסכם עם סוכנות הביון הפדרלית האמריקאית - ה-FBI. במסגרת ההסכם, תשתמש ה-FBI בפיתרונות ClearTags ו-ClearResearch של קלירפורסט לצורך ניתוח מידע הנוגע ללוחמה בטרור.



פיתרון ClearResearch, שיותקן במחשבי 300 מנתחי מידע בסוכנות, יניע תוכנית לשיתוף מידע שתכלול מסדי נתונים של הפנטגון, רשויות ההגירה, סוכנויות לרישום כלי נשק ולמלחמה בסמים, אלכוהול וטבק. פתרונות קלירפורסט אף ישמשו את ה-FBI בתאום מידע ופעילות מול סוכנויות פדרליות נוספות, בהם ה-CIA והמחלקה להגנת העורף (Homeland Security).



יצוין כי קלירפורסט הודיעה בדצמבר האחרון על עסקה דומה עם מפקדת הכוחות המאוחדים של צבא ארה"ב. במסגרת העסקה, יושם ClearResearch בתרגיל לשיתוף פעולה עם צבאות אוסטרליה, קנדה, גרמניה ובריטניה. במערכת זו נעשה שימוש גם כיום במערכה בעיראק.



קליר פורסט (לשעבר אינסטינקט) הוקמה ב-1999 על ידי ד"ר יונתן אומן וד"ר רונן פלדמן. החברה פיתחה טכנולוגיה לחיפוש, קריאה ועיבוד של תכנים ממקורות שונים. טכנולוגיית התיוג של קלירפורסט, המושתתת על עקרונות הבינה המלאכותית ומבוססת על מודלים מתמטיים מורכבים, מוצאת קשרים וזיקות בין עובדות ומאורעות לצורך ניתוח כמות גדולה של מידע.



קליפורסט גייסה עד כה כ-23 מיליון דולר. על בעלי מניותיה נמנים DB קפיטל פרטנרס, קרן ההשקעות של דויטשה בנק, קרן ההון סיכון פיטנגו, הרבור ווסט פרטנרס, וולדן ישראל, פרגרין ונצ'רס וחברת הייעוץ בוז אלן אנד המילטון. על לקוחותיה של קלירפורסט נמנים דאו כימיקלס, איסטמן קודאק, פורד מוטורס ועוד.



זיו בן ברוך, סמנכ"ל הכספים של קליפורסט, אמר בעבר ל-TheMarker כי הכנסות החברה יסתכמו ב-2002 ב-3-4 מיליון דולר וכי היא צופה מעבר לרווחיות במחצית השנייה של 2003. בשנה זו מתכננת החברה לצאת לגיוס הון בהיקף שעדיין לא נקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully