וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: GM יורדת ב-3% בעקבות אזהרת רווח; אמריקן איירליינס מזנקת ב-16%

רונן סרברניק

15.4.2003 / 23:10

איגודי העובדים של אמריקן יכריעו היום אם היא תבקש הגנה מפשיטת רגל; קונטיננטל עולה ב-4.2% בעקבות הפסד קטן מהצפוי



שוקי וול סטריט נסחפים ללא מגמה ברורה, על רקע דו"חות רבים ונתוני מקרו גרועים מהצפוי.



נתוני מקרו: התפוקה התעשייתית בארה"ב ירדה ב-0.5% במארס, זה חודש שני ברציפות. הירידה היתה חדה מהתחזיות. ניצול כושר הייצור ירד ל-74.8%, לעומת 75.3% בפברואר, והיה הנמוך ביותר מזה 15 חודשים.



דו"חות - IBM עולה בעקבות התוצאות



חברת IBM הודיעה היום על עלייה ברווחיה ברבעון הראשון - זו הפעם הראשונה מזה כמעט שנתיים. זאת, בעקבות קיצוץ בהוצאות התפעוליות ועלייה של 11% בהכנסותיה. מנייתה עולה ב-1.7%.



IBM רשמה רווח של 1.4 מיליארד דולר או 79 סנט למניה לעומת רווח של 1.3 מיליארד דולר או 73 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה הקודמת ולעומת תחזית אנליסטים לרווח של 80 סנט למניה. הכנסותיה הסתכמו ב-20 מיליארד דולר - עלייה של 11% לעומת הכנסות של 18 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת.



אינטל יורדת ב-0.4%. היום לאחר הסגירה צפויה החברה לדווח על על רווח של 12 סנט למניה ברבעון הראשון של 2003, על הכנסות של 6.7 מיליארד דולר. ברבעון המקביל של 2002 רשמה אינטל רווח של 14 סנט למניה על הכנסות של 6.78 מיליארד דולר. אנליסטים הזהירו כי החברה עלולה להוריד את תחזיות הרווח לרבעון השני.



נייט רידר (סימול KRI), המו"לית של "סן חוזה מרקיורי" ו"מיאמי הראלד", רשמה ירידה של 2% ברווח פרופורמה ברבעון הראשון, על רקע ירידה בתפוצת עיתוניה. מנייתה יורדת ב-1%.



ג'ונסון אנד ג'ונסון, יצרנית התרופות ומוצרי הטיפוח, רשמה עלייה של 13% ברווח הרבעוני, בזכות מכירות תרופות וציוד רפואי. הרווח הסתכם ב-2.1 מיליארד דולר, 69 סנט למניה, ועלה על התחזיות בסנט אחד למניה. מנייתה יורדת ב-1%.



ג'נרל מוטורס , יצרנית הרכב הגדולה בעולם, רשמה זינוק ברווחי הרבעון הראשון, בזכות מכירת החטיבה הבטחונית, ובשל גידול במכירות רכב. הרווח הנקי היה 1.5 מיליארד דולר, לעומת 228 מיליון דולר ברבעון המקביל. אולם החברה הזהירה כי לא תעמוד בתחזיות השנה כולה, ומנייתה יורדת ב-3%.



תביעות ופשיטות רגל



תביעה ייצוגית נגד AOL-טיים וורנר מאשימה את חברת המדיה והאינטרנט כי ניפחה לכאורה הכנסות ביותר מ-1.7 מיליארד דולר. התיקון לתביעה יוגש היום על ידי משרד היינס מילס אנד אואן בשם מועצת המשקיעים של מינסוטה, התובעים המובילים בתיק. הוא איננו מתבסס על מסמכים מסוימים, אלא על הערכה של עסקות שביצעה החברה, דיווח "ניו יורק טיימס". מנייתה עולה ב-0.2%.



ג'יי.פי. מורגן צ'ייס עולה ב-0.5%. הבנק קיבל אזהרה מרשות ני"ע כי היא עשויה לתבוע אותו על חלקו בהונאה החשבונאית שסייעה לאנרון להסתיר את חובותיה, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



אמריקן איירליינס תחליט היום אם לבקש הגנה מפשיטת רגל, בהתאם להחלטת איגודי העובדים לגבי הסכמי התעסוקה המוצעים להם. האיגודים התבקשו לאשר הסכמים הכוללים קיצוצים של 1.8 מיליארד דולר לשנה בעלויות כוח אדם. אם לא יאושרו ההסכמים לפני צהרי היום לפי שעון החוף המזרחי (19:00 לפי שעון ישראל), תבקש החברה הגנה מנושיה (צ'פטר 11). מנייתה מזנקת ב-16%.



בנפרד, דיווחה מתחרתה של אמריקן, קונטיננטל איירליינס (CAL), כי רשמה הפסד של 221 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת הפסד של 166 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד היה קטן מהצפוי, והמניה מזנקת ב-7.2%.



יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס USA, לבית אלטריה , זכתה באישור ביהמ"ש להקטין את סכום הערבות שנדרשה להפקיד לצורך ערעור על גזר דינה, מ-12 מיליארד דולר ל-6 מיליארד דולר. המניה עולה ב-4.2%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully