וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 13% ברווחי ומכירות ג'ונסון אנד ג'ונסון ברבעון הראשון, למרות האטה בצמיחת מכירות התרופות לטיפול באנמיה

סוכנויות הידיעות

15.4.2003 / 18:19

סטנט הסייפר של החברה, שצפוי לשפר את תוצאותיה להערכת אנליסטים, עשוי לקבל את אישור ה-FDA תוך שבועות ספורים



ענקית התרופות ומוצרי הטיפוח ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול JNJ), דיווחה היום על זינוק של 13% ברווחים ובמכירות של הרבעון הראשון הודות לעליה במכירות התרופות והמוצרים הרפואיים שלה, אשר סייעו לפצות על האטה בגידול מכירות המוצר המוביל שלה - התרופה פרוקריט לטיפול באנמיה.



ג'ונסון, יצרנית טיילנול, באנד אייד וניוטרג'נה, דיווחה על רווח של 2.1 מיליארד דולר ברבעון, לעומת 1.83 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. במונחי רווח למניה רשמה החברה רווח של 69 סנט למניה, מעט מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 68 סנט למניה, ולעומת רווח של 59 סנט ברבעון המקביל בשנת 2002. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-9.82 מיליארד דולר.



ג'ונסון, בת ה-117 שנים, צפויה לקבל בשבועות הקרובים אישור ממינהל התרופות והמזון בארה"ב (FDA) למכירת סטנט הסייפר מתוצרתה בארה"ב. הסטנט הוא מתקן קפיצי קטן שנועד לסייע בפתיחת כלי דם חסומים. מכירות הסייפר, שהוא סטנט מצופה תרופות אשר נחשב ליעיל במיוחד בפתיחת חסימות חוזרות של כלי דם, צפויות להסתכם ב-3 מיליארד דולר לשנה על פי ההערכות בוול סטריט.



ההאטה בצמיחת מכירות התרופות של ג'ונסון לטיפול באנמיה, פרוקריט בארה"ב ואפרקס באירופה, ברבעון המדווח היתה חדה ביותר, והצמיחה במכירות שתי התרופות הסתכמה בו ב-1% בלבד, לעומת זינוק של 36% במכירותיהן ברבעון הרביעי של שנה שעברה, וצמיחה של 24% בשנת 2002 כולה. ההאטה בצמיחה ברבעון היתה לנוכח תחרות גוברת לפרוקריט מצד תרופת ה-Aranesp של אמג'ן (סימול AMGN), וחששות לגבי בטיחותה של תרופת האפרקס.



ג'ונסון מעריכה כעת כי מכירות התרופות שלה לטיפול באנמיה בשנה הנוכחית יהיו "נמוכות במידת מה" לעומת שנת 2002. עם זאת, ממשיכה החברה לעמוד מאחורי התחזית לרווח של 2.62 דולרים למניה בשנת 2003, גידול של 17.5% לעומת 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully