וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם סיסטמס מעלה תחזיות: צופה צמיחה של 10% בהכנסות הרבעון השני ל-24 מיליון דולר והכנסות של 100 מיליון דולר ב-2003

שירלי יום-טוב

15.4.2003 / 15:33

סמנכ"לית הכספים: מה שתרם לעלייה בהכנסות הוא מוצר ה-DOK; חוזרת על תחזית למעבר לרווח נקי במחצית השנייה; הכנסות הרבעון ה-1 צמחו ב-7% ל-22.1 מ' ד'



חברת אם סיסטמס הישראלית מצליחה לעקוף את התחזית שסיפקה בהודעת ההרגעה שלה ממחצית חודש מארס ומסיום הרבעון הקודם. החברה, המפתחת שבבי זכרון מבוססי פלאש, דיווחה על הכנסות בגובה 22.1 מיליון דולר לרבעון הראשון של 2003. הכנסות אלה מייצגות צמיחה של 7% מהכנסות הרבעון הקודם - 20.7 מיליון דולר, וזינוק של 93% על הכנסות הרבעון המקביל - 11.4 מיליון דולר.



תחזית החברה מסיום הרבעון הקודם דיברה על הכנסות דומות לאלו של הרבעון הרביעי ועלייה בהפסד הנקי. יחד עם זאת, במחצית חודש מארס השנה הודיעה החברה כי היא צופה שהכנסותיה ברבעון הראשון יהיו גבוהות מאלו של הרבעון הרביעי, אך לא סיפקה תחזית לשורה התחתונה, המצביעה היום דווקא על שיפור.



ההפסד הנקי הצטמצם ברבעון הראשון לרמה של 700 אלף דולר או 2 סנט למניה, לעומת הפסד נקי של 900 אלף דולר או 3 סנט למניה ברבעון קודם ו-2.3 מיליון דולר או 8 סנט למניה ברבעון מקביל. התוצאות של היום מצליחות להביס אף את תחזית האנליסטים הממוצעת להכנסות של 21 מיליון דולר והפסד נקי של 6 סנט למניה.



התחזית של אם סיסטמס לרבעון השני היא להכנסות בגובה 24 מיליון דולר המייצגות צמיחה של 10% מהרבעון הראשון והפסד נקי דומה לזה שעליו דיווחה החברה היום. החברה אינה צופה שיפור בשורה התחתונה למרות העלייה הצפויה בהכנסות בשל עלייה צפויה בהוצאות לרמה של 9.2 מיליון דולר, לעומת כ-8.6 מיליון דולר ברבעון הראשון.



החברה חוזרת על תחזיותיה למעבר לרווח נקי במחצית השנייה של 2003 אך מעלה את תחזית ההכנסות השנתית ל-100 מיליון דולר, תחת תחזית קודמת להכנסות של 94 מיליון דולר.



רונית מאור, סמנכ"לית הכספים של החברה, מציינת כי מה שתרם לעלייה בהכנסות היה מוצר הדיסק און קי (DOK) - רכיב אחסון מידע בקיבולות שונות, שגודלו כמחזיק מפתחות, המאפשר שמירת מידע ונשיאתו. ההכנסות ממוצר זה הסתכמו ב-12.7 מיליון דולר ביחס ל-10.1 מיליון דולר - צמיחה של 26%.



"התחזית שנתנו בעבר, להכנסות דומות לאלו של הרבעון הרביעי התבססו על כך שלא רצינו לקחת סיכון בכל הקשור ל-DOK", אומרת מאור. "בינתיים, הלקוחות שלנו הגדילו את המכירות ויש לנו לקוחות חדשים, כך שהתאפשר לנו להציג צמיחה של 7% בהכנסות".



שולי הרווח הגולמי של החברה עמדו על 32.6% לעומת 31% ברבעון הקודם ו-33% ברבעון מקביל, והתחזית להמשך כוללת שמירה על רמה זו. מאור מציינת כי השיפור ביחס לרבעון הקודם התאפשר בעזרת הורדת מחירים לרכיבים שאם סיסטמס רוכשת מחד והגידול במכירות ה-DOK מאידך.



מוצר נוסף של אם סיסטמס המעורר עניין הוא המובייל דיסק און צ'יפ (MDOC) המשמש כרכיב זיכרון במכשירים נישאים כמו טלפונים סלולריים ומחשבי כף יד. החברה הכריזה בשנה שעברה על דיזיין וין חשוב עם יצרנית טלפונים סלולריים גדולה, ששמה לא נמסר, אך בשוק ההון העריכו כי מדובר בנוקיה הפינית. מאור אומרת כי "ההתקדמות בשוק המובייל היא מדהימה" ומציינת עשרות דיזיין וינס בתחום. "אנחנו לא יוצאים בהודעה מסודרת על הזכיות הללו מכיוון שהלקוחות אינם רוצים שנפרסם את שמם". המכירות של מוצר ה-MDOC חצו את רף מיליון דולר ברבעון הראשון, ועבור החברה מדובר בנקודת ציון אפילו שמדובר עדיין על מכירות נמוכות, כך אומרת מאור.



קופת החברה הכילה בסיום הרבעון הראשון 91.1 מיליון דולר - ירידה של כ-2.9 מיליון דולר מסיום שנת 2002. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי בהתאם, בסכום של כ-3 מיליון דולר.



מניית אם סיסטמס מגיבה בשעה זו בעלייה של כ-10% למחיר של 7.7 דולרים במחזור גבוה. המניה רשמה מתחילת החודש עלייה של 25% אך מתחילת השנה היא נותרה כמעט ללא שינוי. שווי השוק של החברה מסתכם בכ-210 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully