וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים ורשות ני"ע עירערו לביהמ"ש העליון בבקשה לבטל פסק הדין בעניין חוק ייעוץ השקעות

שלומי שפר

15.4.2003 / 20:00

הערעורים הוגשו בעקבות כישלון שיחות שקיימו הצדדים לגבי יישומו הנכון של פסק הדין של המחוזי



איגוד הבנקים ורשות ניירות ערך עירערו, בנפרד, לבית המשפט העליון על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב בעניין חוק ייעוץ השקעות. הצדדים ביקשו לבטל את פסק הדין של המחוזי.



הערעורים הוגשו בעקבות כישלון שיחות שקיימו הצדדים לגבי יישומו הנכון של פסק הדין.



תחילת הפרשה היא במכתבים ששלחה רשות ניירות ערך לפני שלוש שנים לראשי הבנקים, הכוללים את הפירוש הנכון, לדעתה, לחוק ייעוץ השקעות. הרשות כתבה כי ייעוץ השקעות הוא כל מידע שמוסר פקיד ללקוח מיוזמתו, ויכול להוביל את הלקוח לביצוע השקעות. לכן, רק יועץ מורשה יכול לספק מידע כזה.



פקיד רגיל המוסר מידע מסוג זה, אינו רשאי למסור מידע זה ופעולה כזו תיחשב עבירה פלילית. המפקח על הבנקים דאז, יצחק טל, הצטרף לדעתה של הרשות. איגוד הבנקים התנגד לדרישה. האיגוד טען כי לרשות אין סמכות לפרש את חוק הייעוץ, וכי הוראותיה חורגות מהגדרות החוק ולכן יש לבטלן.



לאחר ניסיון כושל להידבר עם הרשות, פנה האיגוד לבית המשפט המחוזי בטענה כי הוראות הרשות חורגות מהגדרתו ומשמעותו של החוק. הרשות והמפקח על הבנקים טענו כי לבית המשפט אין סמכות להתערב בנושא.



בסוף אוקטובר 2002 החליט נשיא בית המשפט המחוזי, השופט אורי גורן, כי הרשות פעלה בסמכות כאשר פירסמה את הוראותיה; בנוסף, פסק השופט כי הוראות הרשות מחמירות וכי על הצדדים לנסות ולהגיע ביניהם להסדר בעניין יישומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully