וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הכל - ממשיכים לתת

עינב בן יהודה

15.4.2003 / 11:11

ערכו של השי הממוצע יעמוד השנה על 450-500 שקל לעובד ו-2,500-3,500 שקל לחברי דירקטוריון ומנהלים בכירים; עובדי חברת החשמל יקבלו 1,150 שקל; עובדי בזק - 1,000 שקל; במנורה גאון וסמסונג יתרמו את המתנה



למרות ההחלטה בארגונים לא מעטים על ביטול השי לחג הפסח השנה, במסגרת צעדי חיסכון, במרבית הארגונים מקפידים להעניק לעובדים מתנה כלשהי לחג, גם אם מצומצמת יותר משנים קודמות.

מהסקר התקופתי שערכה חברת ועדים עלה כי למרות המיתון, במרבית מקומות העבודה יוענקו לעובדים גם השנה מתנות בחג הפסח. יעקב אלוש, מנכ"ל ועדים, מעריך כי רק ב-7%-10% ממקומות העבודה יקטינו או יבטלו את חלוקת השי בחג הקרוב.



על פי נתוני הסקר, נאמדים תקציבי המתנות לחג ביותר ממיליארד שקל. ערכו של השי הממוצע יעמוד השנה על 450-500 שקל לעובד ו-2,500-3,500 שקל לחברי דירקטוריון ומנהלים בכירים. בשנה שעברה עמד השי הממוצע על 500-580 שקל לעובד.



מהסקר שערכה החברה עולה כי 14 אלף עובדי חברת חשמל וגימלאיה יקבלו השנה שי בשווי 1,150 שקל לעובד, לפני שנה קיבלו עובדי החברה שי בשווי 1,300 שקל. 400 עובדי משרד ראש הממשלה בירושלים יקבלו מתנות בשווי 800 שקל; עובדי משרד החינוך יקבלו מתנות בהיקף של 600-650 שקל; 1,600 עובדי אוניברסיטת בן גוריון בנגב יקבלו מתנות בשווי 200 שקל; עובדי מכתשים יקבלו מתנות בשווי 1,000 שקל.



עובדי ישראכרט יקבלו מתנות בשווי 1,000 שקל; 2,000 עובדי משרד הביטחון יקבלו מתנות בשווי 1,000 שקל; 6,000 עובדי קו-אופ רבוע כחול יקבלו מתנות בשווי 400 שקל; ועובדי חברת תנובה יקבלו השנה שי בשווי 810 שקל לעובד.



עובדי ההסתדרות הכללית החדשה יקבלו מתנות בשווי 300 שקל; עובדי החברה למשקאות קלים יקבלו שי בשווי 300 שקל; 35 אלף עובדי נציבות שירות המדינה יקבלו שי בשווי 700 שקל; עובדי חברת מוטורולה יקבלו שי בשווי 500 שקל; ועובדי חברת בזק יהנו משי בשווי 1,000 שקל לעובד.



32 אלף עובדי קופ"ח כללית יקבלו מתנות בשווי 400 שקל; 2,500 עובדי בי"ח וולפסון יקבלו מתנות בשווי 600-700 שקל; 6,000 עובדי מכבי שירותי בריאות יקבלו מתנות בשווי 400 שקל.



כ-4,000 עובדי חברת פלאפון יקבלו 360 שקל בתלושים; בבנק הפועלים יקבלו העובדים שי בשווי של 1,000 שקל, ובבנק לאומי ודיסקונט יסתפקו בשי צנוע יותר: עובדי בנק לאומי יקבלו בקבוק יין, ובבנק דיסקונט יקבלו העובדים יין וכלי הגשה.



עובדי חברת מיקרוסופט ישראל יקבלו 450 שקל בתלושים; בתעשייה הצבאית שוויו של השי 300 שקל לעובד. ADC ישראל המתמחה בפיתוח מערכות תקשורת רחבות פס למפעילי תקשורת מעניקה לכל העובדים סלסלה עם מחבת מיוחד להכנת פנקייק, ציוד נלווה כולל קערת ערבוב, תבנית לב, ספר מתכונים ובקבוק יין.



חברת מיסטיקום מנתניה, המתמחה בפיתוח שבבי תקשורת מהירה, מעניקה לעובדיה תלושי שי בשווי 400 שקל וספר טיולים של הוצאת מפה. עובדי חברת קומברס יקבלו 400 שקל בתלושים.



המתנה הופכת לתרומה לקהילה



במקביל לשי המסורתי חברות רבות ממשיכות במסורת של תרומה לקהילה. לקראת חג הפסח, נרתמו מאות עובדי אינטל בישראל לפרויקט איסוף המוני של ציוד לתרומה. הציוד שנאסף כולל בגדים, צעצועים, ספרים כלי בית, ריהוט ומכשירי חשמל - שנשלחו לעמותות ומרכזי חסד ברחבי ארץ. מבצע האיסוף נערך במפעלי אינטל בקרית גת ובירושלים, ובמרכזי הפיתוח של אינטל בחיפה ובפתח תקווה.



ההסתדרות תחלק השנה אלפי ערכות חג שנתרמו על ידי מפעלים ומקומות עבודה מאורגנים למשפחות נזקקות.



קבוצת מנורה גאון שוקי הון החליטה השנה להעביר למשפחות נזקקות ברמת גן את כספי השי לפסח שהיו מיועדים לדירקטורים וללקוחות הקבוצה בשווי של כ-25 אלף שקל. חברת מנדלסון אספקה טכנית והנדסית תרמה 70 אלף שקל למען הקהילה. התרומה כללה תרומות אישיות של עובדי החברה, תרומת החברה, כמו כן תרמו חברי הנהלת החברה את השי לחג. הכסף הועבר למועצה המקומית קריית אתא (בה ממוקם מטה החברה ) ול"קרן רמלה לנזקקים" (בתחום העיר רמלה ממוקמים סניף של החברה והמחסן המרכזי שלה).



במכתב שנשלח לדירקטורים של מנורה גאון שוקי הון נכתב כי עקב המצב הכלכלי הקשה, הקבוצה החליטה כי השנה לא יחולק השי המסורתי לחג ובמקומו הוחלט לשתף פעולה עם מחלקת הרווחה של עיריית רמת גן, העיר בה שוכנים משרדי הקבוצה.

בתיאום עם העירייה, הכסף שהוקצה לשי ישמש לקניית מוצרי מזון כגון מצות, בשר, דגים ויין. לדברי יצחק חלמיש, מנכ"ל מנורה גאון שוקי הון, בעקבות ההחרפה במצב הכלכלי הקבוצה החליטה להגדיל את פעילותה למען הקהילה ולהגדיל את שיתוף הפעולה עם מחלקת הרווחה של עיריית רמת גן.



סמסונג סלולר תעניק השנה את עלות מתנות החג הניתנות לספקים לטובת שיפור מתקני הספורט של איל"ן ברמת גן. היקף התרומה - 25 אלף שקל. החברה משתפת פעולה עם מרכז הספורט של איל"ן ברמת גן כבר יותר מ-4 שנים. שיתוף הפעולה כולל תרומה שוטפת של כספים ומימון וארגון אירועים חגיגיים לאורך השנה בשיתוף עובדי החברה.



EMC ישראל תצרף השנה לתלושי החג המסורתיים המחולקים לעובדיה לקראת החג הפסח, חבילת פרלינים תוצרת "שוקונוי" - מפעל לייצור שוקולד המעסיק עובדים בעלי מוגבלויות שונות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully