וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תבחן את מסירת ההקמה וההפעלה של תשתית הגז הטבעי לים תטיס או ל-BG

עמירם כהן

16.4.2003 / 8:08

החלטת הקבינט התקבלה בלחצם של משרדי האוצר והתשתיות הפועלים להפקיע את ההקמה וההפעלה מידי חברת החשמל



הקבינט הכלכלי חברתי שהתכנס אתמול, ייפה את כוחם של משרדי התשתיות והאוצר להקים צוות בין-משרדי שיבחן את האפשרות למסור את ההקמה של תשתית הגז הטבעי ואת הפעלתה לספקיות הגז הטבעי. ספקיות הגז הרלוונטיות להקמת תשתית ההולכה ולהפעלתה הן קבוצת חיפושי הגז הישראלית אמריקאית ים תטיס שבשליטת קבוצת דלק, וחברת האנרגיה הבינלאומית בריטיש גז (BG). הוחלט כי הצוות יגיש את המלצותיו לקבינט בתוך שבועיים.



ספקית הגז השלישית היא ממשלת מצרים שהביעה בעבר את הסכמתה לספק לישראל גז באמצעות חברת הצינור הישראלית-מצרית (EMG), בה שותפה חברת מרחב הישראלית שבבעלות יוסי מימן. חלופה זו אינה רלוונטית להקמת התשתית.



החלטת הקבינט התקבלה בלחצם של משרדי האוצר והתשתיות הפועלים להפקיע את ההקמה וההפעלה מידי חברת החשמל. לטענת המשרדים, לא ייתכן שמונופול החשמל - שיהיה גם מונופול בצריכת הגז - יקים ויפעיל את משק הגז הטבעי.



האוצר תומך במסירת הפרויקט לים תטיס, בהנחה שלקבוצה אינטרס לבצע את ההקמה במהירות הרבה ביותר; זאת במטרה להתחיל באספקת הגז שתפיק הקבוצה ממאגרי גז בים התיכון.



משרד התשתיות תומך בהקמת הפרויקט ובהפעלתו ע"י חברת תשתית - לאו דווקא ספקית גז - שתוכיח יכולת טכנולוגית וחוסן פיננסי שיאפשרו לה לממן ולהקים את הפרויקט בהשקעה כוללת של 400 מיליון דולר. משרד רה"מ עדיין תומך במסירת הפרויקט לחברת החשמל. אם ייכשלו הצעדים עליהם החליט הקבינט אתמול, יתבע משרד רה"מ למסור לחברת החשמל את הפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully