וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדוידי גילה לא נמאס: הוא טס, הכסף נכנס

גתית פנקס

16.4.2003 / 8:18

Vyyo, שלה קופה דשנה עם 63 מ' ד' נטו אך ביצועים מדולדלים, שילמה כ-580 אלף דולר עבור חכירת מטוס פרטי לגילה ב-2002. את הכסף קיבל לא אחר מגילה עצמו שהיה זה שהחכיר את המטוס ל-Vyyo * עסקים בחוג הסילון: ואיו שילמה לדוידי גילה 390 א' ד' עבור טיסות במטוס פרטי * וא



דוידי גילה (46), יו"ר ומנכ"ל חברת ואיו , המחזיק ב-42.7% ממניותיה, ממשיך להאמין כי הוא נמצא בימי בועת ההיי-טק, כאשר הכל היה אפשרי וחברות היו מפזרות כספים על ימין ועל שמאל. מבחינתו, הימים האלה עוד לא הסתיימו. אחרת, לא ניתן להסביר מדוע גם ב-2002 הוא השתמש בקופתה של החברה כדי לשכור עבורו מטוס פרטי מחברה בבעלותו. במלים אחרות: ואיו הוציאה גם ב-2002 כסף עבור טיסות עבורו והוא קיבל את התמורה פעמיים: גם בשירותי טיסה עבורו וגם בכסף לכיסו.



מהזימון לאסיפת בעלי המניות השנתית של Vyyo עולה כי בשנת 2002 טיסותיו של גילה אף היו יקרות יותר מבעבר: בשנה החולפת Vyyo שילמה סכום גבוה ביותר של 583 אלף דולר לחברת Harmony שבבעלותו ובבעלות אשתו, עבור חכירת מטוס לטיסות פרטיות עבורו. החברה מנחמת את משקיעיה בכך שהתעריף של הרמוני לשעת החכרת מטוס נמוך מהסטנדרט בתעשייה.



נוסף לכך, Vyyo נשאה בהוצאות שיווק ומכירות שונות שנגרמו להרמוני כתוצאה מצרכי Vyyo בגובה של 38.3 אלף דולר. לא ברור מהן אותן הוצאות, שכן Vyyo אינה מפרטת אותן, אך מדובר בירידה משמעותית מ-285 אלף דולר ששולמו ב-2001 עבור אותו הסעיף. התשובה לשאלה מדוע על גילה לטוס בסכומים כה גבוהים, שלא לומר במטוס פרטי, על חשבון החברה בה הוא בעל מניות ומנהל, נותרת ללא מענה.



כולל התשלומים בשנת 2001 לשכירת המטוס הפרטי מדובר בסכום שקרוב למיליון דולר (ברוטו) שיצא מקופת Vyyo אל זו של הרמוני. יצויין, כי ב-2002 אף השכירה קרן ההשקעות המשפחתית של גילה (Gilo Family Partnership) ששותפה בה היא הרמוני, משרד ל-Vyyo תמורתו שילמה לה ואיו 43.2 אלף דולר.



ומה קרה לביצועיה הכספיים של החברה? ובכן, הסיפור הוא ידוע. החברה גילתה במהלך הזמן כי אין לה שוק ובשנת 2002 היא ייצרה הכנסות של 4.8 מיליון דולר והפסד תפעולי עצום של 11.7 מיליון דולר. בקופת החברה שכנו בסיום הרבעון הרביעי 72 מיליון דולר או 63 מיליון דולר בניכוי התחייבויות, וזאת לעומת שווי שוק של כ-30 מיליון דולר. יצוין, כי הוצאות ההנהלה והכלליות של Vyyo, הסעיף שבו מסווגות הטיסות הפרטיות, היו בשנה שעברה 6.3 מיליון דולר.



מה שבכל זאת ירד בהוצאות סביב גילה היא משכורתו. זו, הסתכמה ב-220.4 אלף דולר בשנת 2002 וזאת לעומת 310 אלף דולר ב-2001 ו-350 אלף דולר ב-2000. כמו כן, גילה לא קיבל השנה אף הקצאת אופציות או בונוס. כעת, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, מנשה שחר, מקבל שכר שנתי גבוה משל גילה - 250 אלף דולר, עלייה של 30 אלף דולר עבורו מהשנה החולפת.



Vyyo עוסקת בתחום של תקשורת אלחוטית רחבת פס וכיום היא כמעט שאינה מייצרת הכנסות - 875 אלף דולר בלבד ברבעון האחרון - אלא בעיקר שורפת מזומנים. בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה היא ADC תקשורת המחזיקה ב-6.5% ממניות Vyyo.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully