וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק ל-1.0897 דולר ליורו על רקע ציפייה לסיום המלחמה בעיראק

יהודה שויצר

18.4.2003 / 12:15

המטבע האמריקאי זכה גם לתמיכה מהעליות החדות אמש בוול סטריט; היום לא יתקיים מסחר במט"ח בוול סטריט ובאירופה לרגל "יום שישי הטוב" של חג הפסחא



הדולר האמריקאי התחזק ביחס למטבעות המובילים על רקע ההכנות לסיום המלחמה בעיראק. המטבע האמריקאי זכה גם לתמיכה מהעליות החדות אמש בוול סטריט. ביחס ליורו עלה הדולר ל-1.0897 דולר ליורו, משער של 1.0906 דולר ליורו אמש. ביחס לין זינק הדולר ל-119.75 ין, מ-119.30 ין אתמול.



עם זאת, ראוי לציין כי ככלל המסחר בדולר היה במחזורים דלים וזאת לאור "יום שישי הטוב", הנחוג היום, שבעקבותיו לא מתקיים היום מסחר בשוקי וול סטריט ואירופה.



אתמול דווח כי שוק העבודה האמריקאי ממשיך לאבד משרות. משרד העבודה דיווח כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בשבוע שעבר בארה"ב עלה ב-30 אלף ל-442 אלף.



סוכנויות הידיעות דיווחו אתמול כי כוחות מיוחדים של צבא ארה"ב לכדו בבגדד את אחיו למחצה של סדאם חוסיין, בארזאן איברהים א-תכריתי. א-תכריתי שימש כיועצו של סדאם והוגדר על ידי האמריקאים אחד המבוקשים הבכירים. מצבא ארה"ב נמסר כי מידע שמסרו אזרחים עיראקים הביא למעצר. בעבר שימש האח כראש המודיעין של עיראק וכשגריר המדינה במוסדות האו"ם בג'נווה.



עם ההכנות לסיום הלחימה בעיראק גבר החשש כי ארה"ב בדרכה לעימות עם סוריה. אמש דיווח ה"טיימס" הלונדוני כי מקור בפיקוד המרכזי של ארה"ב בקטאר אמר כי ארה"ב אישרה פשיטה בסוריה במקרה שסדאם יאותר בגבולותיה.



על רקע פרסומים אלה דווח הבוקר כי סוריה שוקלת לגרש אישים עיראקים שמצאו מקלט מדיני בתחומה, בעקבות נפילת הממשל של סדאם חוסיין. לדברי פקיד אמריקאי בכיר, "ביקשנו מסוריה לסגור את הגבול עם עיראק, לאתר ולגרש את כל מי שלא אמור להיות במדינה. ברגע זה יש בידינו מספר אינדיקציות לכך שהסורים מתייחסים ברצינות לבקשה זו".



הפקיד מסר לסוכנות "רויטרס", כי "על אף שהסורים שוקלים את הבקשות האמריקאיות, לא ידוע אם כבר החלו לנקוט בצעדים ממשיים בנושא". מנגד, ברשת אן.בי.סי דווח כי נשיא סוריה, בשאר אסד, הורה לדיפלומטים עיראקים לצאת מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully