וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות חדות במניות הטכנולוגיה - בורסות דרום קוריאה וטייוואן התחזקו ב-2%

יהודה שויצר

18.4.2003 / 9:49

בטוקיו עלה מדד הניקיי ב-0.7%; סמסונג אלקטרוניקס עלתה ב4.3%; התחזקות הדולר ביחס לין הובילה לעליות במניות היצוא הגדולות



עליות שערים נאות חתמו את שבוע המחר בשוקי ההון באסיה - עת דו"ח מעולה של נוקיה מאמש, בשילוב עם המגמה החיובית שנרשמה בוול סטריט, נתנו את הטון. בטוקיו עלה מדד הניקיי ב-0.7%; מדד הקוספי בדרום קוריאה ובורסת טייוואן התחזקו ב-2%.



רווחי סמסונג אלקטרוניקס נפלו ב-41% ברבעון הראשון של השנה על רקע צניחת מחירי השבבים בעולם. יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בעולם דיווחה על רווח נקי של 936 מיליון דולר, לאחר שמחירי שבבי הזיכרון בעולם ירדו בקרוב למחצית בשנה שחלפה.



עם זאת, החברה מסרה תחזית ורודה לגבי העומד להתרחש ברבעון הקרוב. החברה מסרה כי תגדיל את פעילות ייצור שבבי הזיכרון והמסכים השטוחים במהלך הרבעון הנוכחי על מנת לצבור נתח שוק גבוה יותר על חשבון מתחרותיה. במסגרת זו העלתה החברה את שיעור הוצאות ההון השנה ל-3.35 מיליארד דולר - שיעור גבוה מזה שהקצתה אינטל.



על רקע הודעה זו עלתה מנייתה ב4.3%; המתחרה הייניקס עלתה ב-3.6%.



מניות הטכנולוגיה בטוקיו רשמו עליות שערים לאחר שנוקיה היכתה שוב את תחזיות הרווח הרבעוניות, ועמדה אפילו בתחזיות המשופרות המוקדמות שלה, אותן הורידה במארס. הרווח הנקי של נוקיה הסתכם ב-977 מיליון יורו (1.1 מיליארד דולר), צמיחה של 13% לעומת הרבעון המקביל. במונחי רווח למניה רשמה החברה 0.18 יורו, לעומת תחזיות לרווח של 0.17-0.15 יורו למניה, או 1.123 מיליארד יורו. הכנסותיה של יצרנית הסלולר הגדולה בעולם ירדו ב-3% ל-6.773 מיליארד דולר, כצפוי.



NEC עלתה ב-1.2%; קיוסרה רשמה עלייה של 4.3% ושארפ עלתה ב-1.6%.



התחזקות הדולר ביחס לין הובילה לעליות במניות היצוא הגדולות. במגזר הרכב בלטה טויוטה בעלייה של 1.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully