וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת איל הנפט והפילנטרופ האמריקאי ג'ון פול גטי

הארץ

18.4.2003 / 11:39

גטי היה אחד מחמישה בנים של איל הנפט ג'ון פול גטי האב, שבעת מותו ב-1976 נחשב לאדם העשיר ביותר בעולם



לונדון (רויטרס). ג'ון פול גטי, איל הנפט והפילנטרופ האמריקאי, מת אתמול בגיל 70. גטי, שהתפרסם בשל פרשיות סמים, שערוריות רבות ותאווה לקריקט, התאשפז במרפאה בלונדון ביום שני כשהוא סובל מזיהום כרוני בבית החזה.



גטי התחיל כאיל נפט, הידרדר לסמים והפך למיטיבם של אמנים וספורטאים. גטי התמכר גם לבריטניה ולאורח החיים האקסצנטי של הבריטים, מה שהביא אותו לשחזר את איצטדיון הקריקט של לונדון באחוזתו שבגבעות צ'ילטן בדרום אנגליה.



גם תרומותיו הכספיות בסך מיליוני ליש"ט למפלגת השמרנים של בריטניה, לגלריה הלאומית לו בסך 50 מיליון ליש"ט נועדה לסייע לשיקום חולי נפש, לחסרי בית, לפושעים ולשימור. "כסף דומה לזבל", אמר פעם. "הוא הכי מועיל כשמפזרים אותו בצורה נדיבה".



גטי היה אחד מחמישה בנים שנולדו לאיל הנפט ג'ון פול גטי האב, שבעת מותו ב-1976 נחשב לאדם העשיר ביותר בעולם, ושנודע גם בקמצנותו. הבן הצטרף לעסקי המשפחה וטיפס במהירות לצמרת, לפני שהפך להיפי בשנות ה-60.



נישואיו הראשונים של גטי לספורטאית גייל האריס התפרקו ב-1966. אשתו השנייה, טאליטה פול, היתה נכדתו של הצייר הבריטי אוגוסטוס ג'ון. שניהם אימצו את תרבות הסמים של התקופה והתמכרו להירואין. כעבור חמש שנים היא מתה מהתקף לב. שמו של גטי עלה שוב לכותרות ב-1973, כשבנו נחטף באיטליה והחוטפים חתכו את אוזנו ושלחו אותה להוריו בנייר עיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully