וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיפאון במשא ומתן בין ההסתדרות למשרד האוצר; הערכות: בשלב זה לא צפויה ההסתדרות לפתוח בשביתה

חיים ביאור

20.4.2003 / 19:35

בכירים בהסתדרות: נמצה עד תום את ערוץ ההידברות עם האוצר; בפגישה שתתקיים היום בין פרץ לשטרית ידרוש האוצר קיצוץ של 8%-9% בשכר העובדים במגזר הציבורי



יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, והשר במשרד האוצר, מאיר שטרית, ייפגשו היום לדיון על המחלוקת בין האוצר להסתדרות בנוגע לתוכנית הכלכלית של הממשלה. הפגישה תתקיים על רקע אווירת משבר בין האוצר לההסתדרות, לאחר שבפגישות בין הצוותים המקצועיים של שני הצדדים, שהתקיימו בשמונת הימים האחרונים, לא חלה התקרבות בעמדותיהם. לפי ההערכות, גם אם הפגישה תסתיים ללא תוצאות, ימשיכו הצדדים לקיים מו"מ וההסתדרות אינה צפויה לפתוח בשביתה בשלב זה.



הפגישה, שתתקיים בלשכת שר האוצר ברמת גן, נועדה למנוע את מימוש האיום של ההסתדרות לקיים שביתה במגזר הציבורי ובחלק מהמגזר הפרטי-עסקי החל מהשבוע הבא. הפגישה תחל בארבע עיניים ובהמשך יצטרפו אליה הממונה על השכר והסכמי עבודה באוצר יובל רכלבסקי ואנשי הצוות ההסתדרותי שמונה כדי להציע תוכנית כלכלית חלופית לזו שגיבשה הממשלה. בצוות זה חברים, בין היתר, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי שלמה שני ויו"ר האגף לכלכלה ולחברה בהסתדרות, אפרים זילוני.



בפגישה תועלה דרישת האוצר שההסתדרות תסכים לקיצוץ של 9%-8% בשכר העובדים במגזר הציבורי. ואולם לדברי בכירים בהסתדרות, "אין סיבה שנסכים לדרישה זו, כאשר האוצר מעניק הטבה לעשירונים הגבוהים באוכלוסייה". לדבריהם, החזרת התקרה לתשלומים עבור הביטוח הלאומי, משמעה ש-35 אלף משפחות שהכנסתן החודשית 200 אלף שקל, יזכו כל אחת בתוספת של 14 אלף שקל לנטו שלהן.



"בניגוד לטענות שר האוצר, בנימין נתניהו, לפיהן ההסתדרות נחושה לפתוח בשביתה במשק לאחר פגרת הפסח, אנו פועלים באמצעות מו"מ המתקיים מדי יום ביומו כדי להגיע להסכמות עם משרד האוצר, גם אם נזדקק לזמן נוסף", אמרו הבכירים. "ההסתדרות תמצה עד תום את ערוץ ההידברות עם האוצר, כדי שבמקרה של מבוי סתום שיוביל בכל זאת לשביתה, נופיע בציבור כמי שניהלו מו"מ בניקיון כפיים".



בנוסף אמרו הבכירים בהסתדרות כי שלא כפי שהוסכם לפני 10 ימים עם האוצר בלשכתו של פרץ, ראשי האוצר ממשיכים לדבר על האופציה לנקוט בחקיקה כדי לבצע שינוי מבני במגזר הציבורי, במיוחד בנוגע לפיטורי עובדים, קיצוץ בשכר העובדים הנותרים וביטול מעמד הקביעות. לטענתם, "התנהלות זו פוגעת באווירת המו"מ בין הצדדים ובסיכויים להגיע בקרוב להסכמות שיבטיחו שקט תעשייתי במשק, והיא גם מפירה את ההבנה הקיימת בין הצדדים לפיה כל עוד האוצר לא יאיים בנשק החקיקה, ההסתדרות לא תאיים בשביתה".



מקורות באוצר אמרו בתגובה: "נציגי ההסתדרות, חרף הצהרותיהם, רחוקים מלגלות את ההבנה בצורך לבצע צעדים מרחיקי לכת במגזר הציבורי, שהם חלק חשוב מהתוכנית להבראת המשק". לדבריהם, "זמן יקר מבוזבז בפגישות המו"מ, שלא הניבו תוצאות עד כה".



עוד הם אמרו שגם בדיונים בין נציגי האוצר לההסתדרות בנוגע לתנאי הפנסיה, לא חלה התקדמות באף לא אחד מהסעיפים שהציג אגף שוק ההון באוצר, לרבות הגדלת ההפרשה של העובדים והמעסיקים לקרנות הפנסיה (העובדים יפרישו 2% נוספים והמעסיקים 1% נוסף); ביטול הסכם "הפתק הצהוב" מ-96' המטיב עם עמיתים בקרנות שהפנסיה שלהם משולמת בשיטת "ממוצאי השכר" והגבלת התקדמות השכר המבוטח לפנסיה ב-2% בשנה, ריאלית. פגישה נוספת בין הצדדים בעניין הפנסיה נקבעה להיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully