וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק משכן: שיפור במצבם של רוכשי הדירות בחודש מארס

MyMoney

20.4.2003 / 8:41

מדד הבנק עלה ב-2.1% בעקבות עלייה בשכר הממוצע במשק והירידה המתמשכת בריבית המשכנתאות; מנגד, שיעור האבטלה גדל ונמשכה העלייה במחירי הדירות



בחודש מארס נרשם שיפור במצבם של רוכשי הדירות: מדד בנק משכן הבוחן את מצבם רשם עלייה של 2.1% לרמה של 108.5 נקודות. עליית המדד נובעת מעלייה בשכר הממוצע במשק וכן מהירידה המתמשכת בריבית המשכנתאות. עם זאת, מיתנו את העלייה במדד מארס הגידול בשיעור האבטלה, לראשונה מאז תחילת השנה, וכן המשך העלייה במחירי הדירות.



מתחילת השנה עלה המדד בשיעור של כ-0.2%, עקב ירידה של 0.3% בריבית המשכנתאות ועלייה של 1.4% בשכר הממוצע במשק. מנגד, עלייה של 1.5% במחירי הדירות ועלייה של 0.2% בשיעור האבטלה בתקופה זו מיתנו את העלייה במדד.



השינויים שנרשמו במרכיבי המדד: השכר הממוצע במשק עלה ב-1.4% ל-7,005 שקל; ריבית המשכנתאות רשמה ירידה של 0.2%; מחירי הדירות עלו ב-0.7% (על פי סקר מחירי דירות בבעלות של הלמ"ס); שיעור האבטלה עלה ב-0.2% ל-10.3%.



מדד בנק משכן למצב רוכשי הדירות מתפרסם מדי חודש במטרה לשקף את מצבם של רוכשי הדירות, והוא מורכב מארבעה פרמטרים אשר מתפרסמים בתדירות חודשית על ידי בנק ישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: ריבית המשכנתאות, מחירי הדירות, השכר הממוצע במשק ושיעור האבטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully