וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג שמח למשקיעים - המעו"ף עלה ב-1.8%

אילן מוסנאים

20.4.2003 / 15:00

השלים טיפוס של 30% תוך חודשיים; מחזור המסחר בינוני - 180 מיליון שקל; טבע טיפסה ב-3%; לאומי ירדה ב-1.5%; אודיוקודס ואלווריון טיפסו בכ-18%


המשקיעים בבורסה של תל אביב נכנסו לימי חול המועד באופטימיות, ושלחו את המדדים המובילים ליום נוסף של עליות חדות. מדד המעו"ף סיים את המסחר בעלייה של כ-1.8% לרמה של 383.78 נקודות, ומדד תל אביב 100 עלה ב-1.8% לרמה של 393.75 נקודות. התל-טק נסחר בעלייה של 3.5%. מחזור המסחר היה בינוני, והסתכם בכ-180 מיליון שקל.

המעו"ף השלים בעליות אלה זינוק של כ-30% מאז השפל של כ-294 נקודות, שאליו הגיע באמצע חודש פברואר. מדד תל אביב 100 עלה בתקופה זו בשיעור של 29%. העליות בתקופה החלו עם חילופי הגברי במשרד האוצר, בעת שבנימין נתניהו החליף את סילבן שלום בתפקיד - וקיבלו חיזוק עם פרוץ המתקפה האמריקאית בעיראק וסיומה המהיר, ובשל הציפיות לחידוש המגעים עם הפלשתינאים.

אביחי מזור, מנכ"ל חברת גידורים, העריך כי יש כאן בתקופה האחרונה גוף מוסדי גדול - אולי מגדל או חברת גמולות, שמבצע מהלך גדול עד הסוף ומושך את המדדים למעלה. לדבריו, אנו עדים בתקופה האחרונה למסחר לא טבעי בשוק הנגזרים - כאשר סטיות התקן מאוד נמוכות ביחס לתנודות של נכס הבסיס. הירידה החדה בתשואות נגרמת מלחץ של הגוף המוסדי לעיל, אשר כותב פוטים וקונה קולים בצורה מאסיווית.

מזור ציין כי החודשיים האחרונים היו קשים מאוד לשחקני המעו"ף, שבדרך כלל נוקטים באסטרטגיות של אוכפים - עקב התנודות החדות שרשם המדד. הוא מציין ששחקני המעו"ף הללו רשמו הפסדים כבדים בתקופה, והיו כאלה שאולצו לסגור את הפוזיציה על ידי הבנקים לאחר שנכנסו לחשיפות יתר.

מזור מציין כי בידי שחקני הארביטראז' נותרו כ-500 מיליון שקל, כך שהם הצליחו לגלגל בימים האחרונים כ-300 מיליון שקל. השאלה המהותית עד לפקיעה היא האם הגוף המוסדי, שמשך את המדדים למעלה בימים האחרונים, ימשיך ברכישות אסטרטגיות. אם הוא יעשה כן, המדד ימשיך במגמה החיובית. אם לא, יש אפשרות שנראה מימושים.

מניית טבע , שסיימה את המסחר בארה"ב עם פער חיובי של 2%, סיימה את המסחר בעלייה של 3. המניה ריכזה מחזור של 18 מיליון שקל, שהיה הגבוה בשוק.

עליות חדות של כ-18% רשמו מניות אודיוקודס ואלווריון , וזאת בעקבות פערי ארביטראז' חיוביים של כ-20% בהם פתחו את המסחר. מניית סאיטקס , שפתחה את המסחר עם פער שלילי של 3.8%, ירדה ב-2.9%.

על המסחר העיבו מניית הבנקים הגדולים, כאשר מניית בנק הפועלים , נסחרה ללא שינוי ומניית בנק לאומי ירדה ב-1.5% על רקע הורדת דירוג האשראי של חברת הדירוג הבינלאומי פיץ' לשני הבנקים. האחרונה הודיעה ביום חמישי, אחרי סגירת המסחר בתל אביב, כי החליטה להפחית את הדירוג לשני הבנקים מ-(-A) ל-(+BBB), וזאת בעקבות הדו"חות הכספיים שפירסמו הבנקים לפני שבועיים - שהצביעו על הרעה באיכות הנכסים שלהם, ובשל המשך העמקת המיתון במשק.

מניות קבוצת אי.די.בי נסחרו היום במגמה חיובית, כאשר אי.די.בי אחזקות עלתה ב-1.3%, ומניית אי.די.בי פיתוח עלתה ב-1.6%. מניות החברות הבנות, כלל תעשיות ודסק"ש , נסחרו בעליות של 3.9% ו-2.3%.

עליות חדות יותר נרשמו במניות המשתייכות לקבוצת שרפ"ק, שרשמו בשנה האחרונה ירידות חדות על רקע המשבר העולמי בתחום ההיי-טק והמיתון במשק. מניות אורדן ואיטונג זינקו ב-18% ו-13% בהתאמה, פועלים השקעות טיפסה ב-6.5% ושרפ"ק עצמה הוסיפה 9.3%. מניית החברה הבת לידר עלתה ב-7%, והשלימה עליות של 55% מתחילת החודש.

אגיס טיפסה בעוד 2.4% במחזור של 6 מיליון שקל. המניה זכתה להמלצת "קנייה" ומחיר יעד של 84 שקל מאי.בי.אי. האנליסטית אלה אלקלעי מעריכה כי החברה הבת, קליי פארק, תקבל במחצית השניה של 2003 בין 6 ל-7 אישורים גנריים חדשים. היא צופה שגם החברה הבת השנייה, כימאגיס, תציג צמיחה בשנה הקרובה - וב-2004 היא תיהנה מכניסה לשוק של תרופה גנרית חדשה,Flonaze, שתתרום לה מכירות של כ-20 מיליון דולר.

יחידות ההשתתפות של אבנר ודלק קידוחים נסחרו בירידות של 0.8% ו-0.6%. זאת בעקבות הידיעה שפירסם הבוקר עיתון "הארץ", ולפיה מיזם הגז "ים תטיס" - בו שותפות אבנר ודלק קידוחים, וכן פרויקט ההולכה, שאמור להוביל את הגז מהים לחוף - צפויים לקשיי מימון.

מימושים נרשמו היום בשורה של מניות, שנהנו בשנה האחרונה מעליות חדות בניגוד למגמת השוק. מניית אורמת , שעלתה ב-12 החודשים האחרונים בכ-40%, התממשה וירדה ב-1.3%, תדיראן קשר , שטיפסה בשנה האחרונה בכ-90%, ירדה ב-1.3% ודור כימיקלים ירדה ב-0.9%, אחרי עליות של כ-60% מאז אפריל 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully