וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על שוק ההון משיב להסתדרות: אין אחיזה במציאות לטענתכם כי המפקח הציג גרעונות פיקטיווים

אמיר טייג

20.4.2003 / 11:09

רמי דיין, סגן הממונה על שוק ההון, בתגובה לאיום ההסדרות לתבוע אותו: הטענות הן ניסיון להשפיע על הדיון הציבורי בדרך הטחת האשמות אישיות נטולות בסיס



"טענתכם כאליו המפקח הציג גרעונות אקטואריים מוגדלים ופיקטיוויים, אין לה כל אחיזה במציאות, שכן הנתונים שהוצגו מקורם בדיווחים רשמיים המוגשים על ידי קרנות הפנסיה למשרד האוצר", כך כותב רמי דיין, סגן הממונה על שוק ההון, במכתב תגובה לאיום בתביעה שהגישה ההסתדרות נגדו, ונגד המפקח על הביטוח. לטענת ההסדרות, לקרנות הפנסיה גירעון מצטבר של 60 מיליארד שקל בלבד ולא 137 מיליארד שקל כפי שהציג האוצר במסגרת תוכניתו הכלכלית.



"הטענות המועלות במכתבכם אינן אלא ניסיון של קרנות הפנסיה ההסתדרותיות להשפיע על הדיון הציבורי בדרך של הטחת האשמות אישיות נטולות בסיס, ובדרך של איום אישי עליהם בהגשת תביעה משפטית", כותב דיין בתגובה לאיום ההסדרות להגיש נגדו תביעה אישית. עוד כותב דיין כי "מוטב היה לו התמקדו קרנות הפנסיה של ההסתדרות בדיון לגופם של דברים כדי לסייע בידנו למצוא פתרון שיבטיח כי ישולמו קצבאות למבוטחי קרנות הפנסיה הוותיקות על אף הגרעונות האקטואריים העצומים של קרנות אלו".



בכתב התגובה מציג דיין את עמדת האוצר לגבי חישוב הגירעון האקטוארי. "הצגת הגירעון האקטוארי כאילו עומד על סך של כ-60 מיליארד שקל, מניח המשך הסיבסוד הממשלתי בדרך של הנפקת איגרות חוב מיועדות ללא הגבלת זמן. כלומר לקרנות הפנסיה גירעון אקטוארי של 60 מיליארד שקל רק אם תמשיך הממשלה להנפיק לקרנות אג"ח מיועדות הנושאות ריבית של 5.57%", כותב דיין במכתבו. יש לציין כי על פית תוכניתה הכלכלית של הממשלה, תופסק הנפקת אג"ח מיועדות לקרנות הפנסיה כפי שהופסקה הנפקתן לקופות הגמל בשנת 1995.



דיין טוען כי הצגת הגירעון האקטוארי על ידי האוצר משקפת את היקף ההשתתפות הנדרש מהציבור על מנת לאפשר לקרנות הפנסיה לעמוד בכל התחייבויותיהן הקיימות. "בקשר זה ההצגה הנכונה של הגירעון היא הצגה של הגירעון ללא סיוע חיצוני ובי סובסידיה ממשלתית מכל סוג שהוא", כותב דיין מוסיף כי "הנתונים שהוצגו על ידי המפקח הם הנתונים שהוצגו על ידי הקרנות עצמן, כפי שחושבו על ידי האקטוארים של קרנות הפנסיה".



בבסיס המאבק בין ההסתדרות לבין האוצר, עומדת פרשנות שונה של שני הגופים לגבי ההסכם שהגיעו עליו בשנת 1995. ההסדרות טוענת כי המדינה התחייבה לכסות את כל הגירעונות האקטוארים של קרנות הפנסיה כחלק מהסכם זה, והמדינה טוענת כי אכן קבלה על עצמה את כיסוי הגרעונות אך מנגד לא התחייבה שלא לדרוש בתמורה מההסתדרות שינויים מבניים נוספים בניהול קרנות הפנסיה. הממשלה דורשת, כחלק מהתוכנית הכלכלית למנות מנהלות מורשות לקרנות הפנסיה ולדחוק את ההנהלות של ההסתדרות מתפקידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully