וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקן איירליינס שוב בסכנת פשיטת רגל

דפנה מאור

20.4.2003 / 11:22

איגוד הדיילים ביטל אישור הסכמי השכר; חברי האיגוד נזעמו על בונוסים נדיבים שקיבלו בכירי החברה; החברה הקפיאה את השכר אך האיגוד יערוך הצבעה נוספת בכל מקרה

אמריקן איירליינס שוב נתונה בסכנת פשיטת רגל, לאחר שאיגוד הדיילים שלה ביטל את אישור הסכמי קיצוץ השכר. האיגוד החליט להפוך את החלטתו, שאיפשרה לאמריקן להימנע מפשיטת רגל, בעקבות גילוי כי החברה החליטה לשלם בונוסים וחבילות שכר נדיבות לבכיריה. החברה, בתגובה, הקפיאה את התשלומים, אך איגוד הדיילים בכל זאת יקיים הצבעה חוזרת על הסכם השכר.

ביום רביעי שעבר הצביע איגוד הדיילים על אישור הסכמי השכר החדשים, שקיצצו 340 מיליון דולר בעלויות כוח אדם, בעיקר בשכר. האיגוד הצטרף בכך לשלושת האיגודים האחרים שהסכימו להסכמים המקצצים 1.8 מיליארד דולר בעלויות כוח אדם. אמריקן הודיעה בשבוע שעבר כי ללא אישורם של הסכמי השכר על ידי כל האיגודים, היא תיאלץ לבקש הגנה מנושיה.

אולם לאחר שנודע כי אמריקן החליטה ביום שישי לאשר לששת המנהלים הבכירים ביותר שלה בונוסים שערכם כפול ממשכורתם הבסיסית, הביע איגוד הדיילים מחאה חריפה. במכתב ששלח נשיא האיגוד נאמר כי הדיילים מחויבים לעשות כל שביכולתם כדי למנוע מהחברה נפילה לפשיטת רגל, אך עליו להגן על האינטרסים של חבריו.

בתגובה, הקפיאה אמריקן הקפיאה את תוכנית הבונוסים. חברת התעופה אמרה כי תפקיד את הכספים בחשבון נאמנות. צעד זה לא התקבל על דעתם של חברי האיגוד, מכיוון שמטרתו היא להגן על הפנסיה של 45 בכירים אם תפנה החברה עתירת ההפסדים לבית משפט בבקשה להגנה מפני נושיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully