וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DSPG הודיעה ל-SEC: ההכנסות ברבעון הראשון היו 29 מיליון דולר

גתית פנקס

20.4.2003 / 11:32

רק מחר תוציא החברה הודעה רשמית; משה צלניק, סמנכ"ל הכספים: "השליחה של המסמך ל-SEC אינה טעות ונעשתה כדי לעמוד בתקנות"; הרווח: 4.3 מיליון דולר

משקיעי חברת די.אס.פי.ג'י הישראלית שעוקבים אחרי הדו"חות שמגישה החברה לרשות לניירות ערך האמריקאית, SEC, יכולים היו כבר ביום שישי האחרון לדעת מה יטמנו בחובם הדו"חות של החברה, שיפורסמו מחר רשמית במסגרת הודעה לעיתונות. הסיבה: בסוף השבוע האחרון שלחה החברה את ההודעה לעיתונות, הנושאת את התאריך ה-21 למארס, ל-SEC ממנה עולה כי הכנסותיה ברבעון היו 29 מיליון דולר ורווחיה 4.3 מיליון דולר. כיצד זה ייתכן?

בחברה מסבירים שלא מדובר בטעות. משה צלניק, סמנכ"ל הכספים של החברה אומר כי החברה שלחה כבר ביום שישי את ה-8-K לרשות לני"ע כדי לעמוד בתקנות החדשות. "לפי התקנות של ה-SEC שפורסמו ב-28 במארס, עלינו לספק הודעה ל-SEC על הדו"חות תוך 5 ימים. ואולם, במידה והדו"ח לא נשלח ל-SEC לפני שיחת הוועידה, יש דרישות לספק פירוט רחב יותר בהמשך, כמו תמלול של כל שיחת הוועידה ואלמנטים נוספים. לא רצינו לעבור תהליך זה, אלא רק לעמוד בתקנות ולמלא את הדרישות החוקיות".

מסתבר, שהרצון של DSPG לקבל את האימפקט הגדול ביותר להודעת הדו"חות שלה הוביל לפער הזמן שנוצר מכך שהחברה לא רצתה לדחות את מועד הפירסום ("זו היתה עשויה להיות קטסטרופת קשרי משקיעים", מסביר צלניק). "הדרישה היחידה מאיתנו היא לפרסם 8-K, ואת זה עשינו. מבחינת ה-SEC פירסמנו דו"חות ביום שישי", הוא אומר. צלניק סבור כי אין משקיעים שסוחרים במניה ביום ראשון, ואולם תיאורטית, קיימת אפשרות לפיה משקיע קרא כבר ביום שישי כי החברה עמדה בתחזיות לרבעון, וסחר במניה על בסיס המידע.

מכל מקום, DSPG תדווח מחר על הכנסות של 29 מיליון דולר, וזאת בעוד תחזיותיה המקוריות היו להכנסות של 27-28 מיליון דולר - צמיחה של 30% מהרבעון המקביל - ואולם, החברה צמחה ב-37%. ההכנסות שהציגה החברה ברבעון הראשון מייצגות עלייה של כ-3.2% מהרבעון הקודם, אז הציגה החברה הכנסות של 28.1 מיליון דולר. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריית החברה בה הרבעון הראשון, שאמור להיות חלש יותר מהרביעי מבחינה עונתית, היה דווקא טוב יותר מהרבעון הרביעי.

DSPG מספקת טכנולוגיות ומוצרי עיבוד אותות דיגיטלי עבור יישומי סלולר, תקשורת רחבת פס, VoIP, מולטימדיה ומערכות תקשורת מתקדמות אחרות. החברה פיצלה בשנה שעברה מפעילותה את חטיבת הקניין הרוחני (IP) והרשיונות Ceva, שנסחרת היום כחברה נפרדת בה DSPG אינה מחזיקה מניות, בשם פרתוסיבה.

"אנחנו מרוצים", אמר אלי איילון, יו"ר ומנכ"ל החברה בהודעתה הנושאת את התאריך 21 באפריל, "המשכנו ברבעון הראשון להגדיל את ההכנסות שלנו תוך שמירה על רמת רווחיות גבוהה, ואנחנו חשים כי יש לנו ראות טובה לקראת הרבעון השני של 2003. בועז עדן, סמנכ"ל התפעול של DSPG הוסיף כי הצמיחה בהכנסות נבעה מהדגמים החדשים של ה-2.4 GHz שכבר סופקו ללקוחות ה-OEM של החברה.

ככלל, בחברה זיהו בשנה שעברה 3 מגמות עיקריות שמאפשרות להכנסות החברה לצמוח: האחת, היא מעבר מטלפונים פשוטים חוטיים לאלחוטיים. השנייה, היא מעבר בטלפונים האלחוטיים מטכנולוגיה אנלוגית לדיגיטלית - והשלישית, היא מעבר מתקשורת אלחוטית קצרת טווח בתדרי 900 MHz לתדרי 2.4 GHz.

שולי הרווח הגולמי של החברה היו 42.1% ברבעון, בהתאם לתחזית המוקדמת לשיעור רווח גולמי של 40%-42%, והוצאות המו"פ היו 5.1 מיליון דולר, ברף התחתון של הדרכת החברה להוצאות מו"פ של 5-6 מיליון דולר. ככלל, ההוצאות התפעוליות היו 9 מיליון דולר ברבעון בהשוואה ל-8.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

וכך, החברה דיווחה על רווח תפעולי של 3.2 מיליון דולר וגם בזכות הכנסות מימון גבוהות של 1.9 מיליון דולר היא הגיעה לרווח נקי של כ-4.3 מיליון דולר או 15 סנט למניה. ברבעון הקודם, החברה דיווחה על רווח נקי של 3.6 מיליון דולר או 13 סנט למניה, כלומר, הרווחים צמחו ב-19.4% מהרבעון הקודם.

מחר תתקיים שיחת הוועידה של DSPG, בה היא צפויה לספק הדרכה לרבעון השני של השנה. נכון להיום, הדרכת החברה ל-2003 היא להכנסות של 144 מיליון דולר - צמיחה של 15% מ-2002, כאשר ברבעון השני היא תדווח על הכנסות של 34.6 מיליון דולר (24% מההכנסות השנתיות); 47.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה (33% מההכנסות) ו-33 מיליון דולר ברבעון הרביעי (23% מההכנסות השנתיות).

ל-DSPG יש כיום 239.7 מיליון דולר בקופה, כולל בטוחות סחירות - עלייה מהרבעון הקודם, אז היו בקופתה 236 מיליון דולר. שווי השוק של החברה הוא 540 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק - עלייה של 35% בחודשיים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully