וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה לצרף את לאומי שווייץ לעתירה נגד בנק ישראל בנוגע לפרשת המעילה בבנק

שלומי שפר

20.4.2003 / 19:18

לפני כשבועיים עתרו שתי קרנות משפחתיות לבג"ץ בתביעה להורות לבנק ישראל לחקור את אחריותו של בנק לאומי למעילה שהיתה בבנק לאומי שווייץ ונחשפה לפני כשנתיים



שופט בג"ץ, מישאל חשין, הורה לצרף את בנק לאומי שווייץ לעתירה שהוגשה נגד בנק ישראל בנוגע לפרשת המעילה בבנק. לפני כשבועיים עתרו שתי קרנות משפחתיות לבג"ץ בתביעה להורות לבנק ישראל לחקור את אחריותו של בנק לאומי למעילה שהיתה בבנק לאומי שווייץ ונחשפה לפני כשנתיים.



בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עמיר אלמגור ואסף הלקין ממשרד ויסגלס אלמגור, נטען כי סירובו של הפיקוח לפתוח בחקירה פירושה מתן פטור גורף לבנקים בישראל מאחריותם לפעילות הבינלאומית שלהם. כך, לטענת העותרים, חומק לאומי - המחזיק ברוב המניות של הבנק השווייצי - מחובתו לפצות את קרבנות המעילה בהיקף של כ-100 מיליון דולר.



בעתירה המקורית נטען כי מנהל אגף הבנקאות הפרטית בלאומי שווייץ, ארנסט אימפלד, שביצע את המעילה החל לעבוד בבנק ב-85', זאת לאחר שנודע כי עזב את עבודתו בבנק קרדי-סוויס בציריך עקב אי סדרים. אימפלד ביצע פעולות פיננסיות בחשבונותיהם של כמחצית מתיקי הלקוחות בבנק, בהיקף של כ-7.2 מיליארד דולר וגרם להם הפסד של כ-100 מיליון דולר במשך 10 שנים.



לדברי העותרים, לאומי שווייץ קיבל עמלות של כ-14 מיליון דולר בעקבות פעולות אלו. כעת משיצורף למשיבים לעתירה גם בנק לאומי שווייץ, ייתכן שהבנק ייאלץ למסור את גרסתו לרשויות בישראל. עד כה נערכו כל החקירות בעניין המעילה בשווייץ. גם פניות שנעשו בעבר לבנק ישראל לחקור את העניין נענו בשלילה, כיוון שבנק ישראל גורס כי אין לו סמכות לחקור אותו, ההערכות הן כי זו תהיה תשובתו גם בעתירה זו. בבנק לאומי טוענים כי לאומי שווייץ מפוקח על ידי הפיקוח בשווייץ כיוון ששם פעילותו. לאומי כבר הגיע להסדר עם כ-60% מהלקוחות שנפגעו מהמעילה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully