וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי ויסמן: סופר אלונית תסב רכישות בכ-250 מיליון שקל בשנה משופרסל לקו-אופ

אורה קורן

21.4.2003 / 7:21

בענף מעריכים את הרכישות ב-100 מיליון שקל בלבד; אלון דור דחתה פניית לבייב לרכישת 10% מרבוע כחול



ההסכם בין שופרסל לאלון-דור למכירת מוצרים לרשת חנויות הנוחות סופר אלונית שבתחנות הדלק של אלון-דור, יופסק - כך אמר אתמול נשיא אלון-דור, דודי ויסמן. לדבריו, ההסכם עם שופרסל כלל רכישת מוצרים בהיקף של 250-200 מיליון שקל בשנה.



ויסמן העריך כי מאחר שההסכם בין אלון-דור לשופרסל אינו כולל התניות המקשות על ניתוק הקשרים העסקיים, ניתן יהיה להפסיק את ההתקשרות עמה בתוך כשלושה חודשים, אשר לאחריהם יועברו הרכישות לרשת רבוע כחול מקבוצת קו-אופ - קמעונאית המזון שאלון-דור רכשה באחרונה ב-1.337 מיליארד שקל, לאחר שזכתה במכרז למכירת השליטה בה.



בענף הקמעונות העריכו אתמול כי מכירות שופרסל לסופר אלונית מסתכמות בפחות מ-100 מיליון שקל בשנה. ויסמן דחה הערכות אלה, ואמר כי לאלון כ-60 חנויות נוחות הרוכשות סחורה משופרסל ביותר מ-200 מיליון שקל בשנה.



ויסמן אמר כי בעקבות רכישת רבוע כחול, לקבוצת אלון-דור יהיה היקף המכירות הגדול בישראל - כ-15 מיליארד שקל.



"אלון-דור תהיה גם יצרנית המזומנים הגדולה בישראל", הוסיף. מכירות רבוע כחול הסתכמו בכ-5.5 מיליארד שקל ב-2002. מכירות אלון-דור הסתכמו בכ-9 מיליארד שקל ב-2002. הקבוצה תעסיק בישראל כ-9,000 עובדים, מהם כ-2,000 עובדי אלון-דור וכ-7,000 עובדי רבוע כחול.



קבוצת אלון-דור דחתה את פנייתו של לב לבייב, הבעלים של אפריקה ישראל, לרכוש 10% ממניות רבוע כחול. אפריקה ישראל, המחזיקה בכ-26% מקבוצת אלון, הציעה לרכוש "מבחוץ" 10% מהמניות לפני שהקבוצה זכתה במכרז, ולאחר זכייתה חזרה על הבקשה. ויסמן אמר כי הצדדים כלל לא הגיעו לדון בשאלת המחיר לצירופה של אפריקה ישראל לרבוע כחול, מפני שאלון אינה זקוקה להזרמת הון למימוש הרכישה.



רוכשי רבוע כחול עתידים לגבש בשבועות הקרובים, יחד עם הנהלת הרשת, תוכנית אסטרטגית לחמש השנים הקרובות. "צריך לגבש תוכנית שתענה על הצרכים שלנו ותהיה מעשית בעיני ההנהלה הנוכחית", אמר ויסמן. לדבריו, צורכיהם של הבעלים כוללים את החזר ההשקעה לפי חישוב של תשואה מינימלית, שהרוכשים מאמינים כי העסק יכול להניב. ויסמן סירב לפרט את שיעור התשואה או את משך הזמן שבו ניתן יהיה, להערכתו, להחזיר את ההשקעה. ויסמן מתכנן גם להעביר את רבוע כחול לפעילות בחו"ל, שתקל עליה בתקופות של שפל בשוק הישראלי המושפע מתנודתיות בהתפתחויות הביטחוניות והפוליטיות.



ויסמן מתכנן להעמיק את הזיקה בין תחנות הדלק של אלון בישראל לבין רבוע כחול. בין השאר הוא שוקל להציע מתכונת, שבמסגרתה רכישה ברבוע כחול תזכה את הלקוח בהנחה ברכישת דלק, ולהיפך. לדבריו, התחרות בסופרמרקטים פרטיים תהיה על בסיס אזורי. "רכישה נקבעת על פי מיקום, מחיר ואולי גם דימוי. לכן צריך לנתח כל אזור ולדעת אם הצרכים של הלקוחות בו הם רכישת מוצרים זולים ופחות דימוי, ולהיפך, ולפי הממצאים להתאים את החנות", אמר.



ויסמן הוסיף: "אנחנו צריכים לדעת למכור לפחות במחיר של הסופרים הפרטיים, אחרת נישחק. אין סיבה שלא נדע לקנות סחורה במחיר נמוך יותר מזה שבו הם קונים אותה. זה אולי יפצה על מנגנונים גדולים יותר שיש לנו". בתשובה לשאלה, אם בכוונתו להמשיך בלחץ של הרשתות הגדולות על הספקים למתן הנחות מיוחדות, אמר: "כמו שהלקוח חשוב לנו, כך חשוב לנו הספק, שצריך להרגיש חלק מהארגון". לדבריו, הרשת צריכה לבנות עם הספק את תמהילי המוצרים והמחירים המתאימים לשני הצדדים - אך "אם לא מוצאים עם ספקים מסוימים שפה משותפת, לא חייבים לקנות מהם".



גם הפיתוח של חנויות הנוחות של סופר אלונית ייעשה על בסיס מאפיינים מקומיים. ויסמן אמר כי חנויות נוחות בצפון, לדוגמה, יכללו בתקופות מסוימות יותר ציוד למחנאות המתאים לנופשים באותו אזור; בתקופות אחרות יוכלו אותן חנויות להציע יותר מזון על פי צורכיהם של תושבי המקום.



על התוכניות האסטרטגיות של אלון-דור אמר ויסמן: "בשלב זה הגענו לאן שרצינו. אף שכל אחד רוצה לגדול, אין לנו בשלב זה תוכניות צמיחה נוספות". לדבריו, הקבוצה שהקימה את תחנת הדלק הראשונה שלה ב-93', הגיעה בתוך עשור ליעדים שהציבה לעצמה.



אלון



* תחום פעילות: אנרגיה ומסחר



* בעלים: בייליסול 40%; אפריקה ישראל 26%; תנועת הקיבוצים 34%



* בעלי שליטה ומנהלים בפועל: דודי ויסמן, שרגא בירן



* חברות בנות: דור אנרגיה, דור גז, אלון-ארה"ב, אלון מזון (מחזיקה בפיצה האט)



* היקף מכירות ב-9 :2002 מיליארד שקל



* רווח נקי ב-66.5 :2002 מיליון שקל


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully