וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים תטיס תחפש נפט וגז 50 ק"מ מחוף אשדוד בהשקעה של 10 מיליון דולר

עמירם כהן

21.4.2003 / 8:16



מיזם הגז ים תטיס עומד לבצע קידוח לחיפוש נפט וגז ברישיון החיפושים הימי "חנה", 50 ק"מ מחופי אשדוד. המדובר בקידוח הגז הימי המרוחק ביותר מהחוף שנעשה עד כה. בכוונת ים תטיס להתחיל בקידוח בסוף מאי 2003. ההשקעה בקידוח עשויה להסתכם ב-10 מיליון דולר.



הקידוח מתוכנן לשכבות עמוקות מאלה שבהן נמצא גז טבעי במאגר הגז הגדול "מרי B" ובמאגר הגז הקטן יותר "נועה" שבחזקת ים תטיס. מפיענוח הבדיקות הסיסמיות שנערכו באתר הקידוח בשנה האחרונה, עשויות להימצא כמויות גדולות של גז ממוצא ביוגני בעומק של 3,500-3,000 מטר.



בכיר במיזם ים תטיס אמר אתמול: "אם יתאמתו התחזיות לגבי כמויות הגז שנמצאות בשכבות הללו, תוכל ישראל ללא כל קושי לוותר לחלוטין על הגז המצרי והפלשתיני, מפני שמדובר בגז שיספיק לקיים את משק הגז הישראלי עשרות שנים".



על פי תחזית משרד התשתיות, צריכת הגז של המשק בישראל תגיע לכ-5 מיליארד מ"ק גז טבעי בשנה ב-2008. בהיקף צריכה כזה יספיק הגז ממקורות ישראליים לקיים משק גז לתקופה של 9-8 שנים בלבד.



גבי לסט, מנכ"ל קבוצת דלק, בעלת השליטה בים תטיס, אמר אתמול כי הוא מאמין שבים הישראלי קיים מספיק גז כדי לקיים משק גז טבעי ישראלי עשרות שנים ללא הזדקקות למקורות חיצוניים. לדבריו, "על הממשלה לעודד את ההשקעות הישראליות בחיפושי גז טבעי ולמצות את ההזדמנות לגלות כמויות גז גדולות נוספות, שאין כל ספק שיימצאו, כל זאת לפני שבאים וחותמים חוזי אספקה עם ספקי גז זרים השמים עצמם מצילי המולדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully