וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-2.3%

גולן פרידנפלד

21.4.2003 / 14:48

מניית הפועלים איבדה 3.5% מערכה ולאומי ירדה ב-3%; ירידות של כ-3% באי.די.בי כ-10 ימים לפני תום המועד לחתימת העסקה להעברת השליטה


לאחר עליות השערים החדות בימים האחרונים בשוק המניות הגיע זמנם של המימושים כאשר כל 25 מניות המעו"ף סבלו מירידות שערים. בשוק ההון מייחסים את הירידות החדות לעובדה שביום חמישי הקרוב ייפקעו אופציות המעו"ף ומשום כך שחקני המעו"ף הם אלו אשר דחפו את המדד לירידות החדות. אחרים מייחסים את הירידות החדות לאי הוודאות במישור המדיני ובמישור הכלכלי. במישור המדיני קיים חשש בקרב המשקיעים מפני עיכוב במינויה של ממשלה חדשה לרשות הפלשתינית בראשותו של אבו מאזן. במישור הכלכלי חוששים המשקיעים מפני כישלון השיחות בין ההסתדרות לאוצר - דבר שעשוי להביא לשביתות ולעיצומים. בנוסף על גורמים אלה, הושפע שוק המניות מהודעת חברת הביטוח לסיכוני סחר חוץ, Coface, לפיה הכניסה את דירוג האשראי של ישראל למעקב שלילי. הכנסת דירוג אשראי של מדינה למעקב שלילי הינו צעד מקדים להורדת דירוג האשראי.

עם סגירת המסחר, ירד מדד המעו"ף ב-2.3% לרמה של 375.10 נקודות, מדד ת"א 100 איבד 1.9% לרמה של 386.39 נקודות. מדד תל אביב 75 ירד ב-1.2% ומדד התל טק 15 ירד בכ-0.8%. מחזור המסחר הסתכם ב-162 מיליון שקל.

מניית שופרסל ירדה ב-2.3% לאחר שעלתה בכ-1% הבוקר. היום פורסמה ידיעה "בידיעות אחרונות", לפיה במטה החברה מתוכננים פיטורים בהיקף של 10% מכוח העבודה. בנוסף, הוערך כי החברה תבטל את הבונוס השנתי לעובדיה במטרה לחסוך בהוצאותיה ולאור הירידה החדה ברווחיות.

מניות הבנקים נסחרו בירידות שערים. מניית בנק הפועלים ירדה ב-3.5%, מניית בנק לאומי איבדה 3.1% מערכה, מניית בנק המזרחי ירדה ב-1.6% ומניית בנק דיסקונט נחלשה ב-1.6% למרות המלצתה חיובית שקיבלה המנייה מבית ההשקעות לידר ושות'. היום העלה בית ההשקעות את המלצתו למניה מ"נייטראלי" ל"תשואת יתר". להערכת בית ההשקעות, בנק דיסקונט מצוי בעיצומה של פניית פרסה משמעותית ביותר בדרך לרווחיות נקייה בת קיימא בשנים הבאות. בלידר העריכו כי הבנק, שסיים את שלוש השנים הקודמות בהפסדים כבדים, יציג ברבעון הראשון של 2003 רווח נקי של 67 מיליון שקל ויסיים את השנה עם רווח של 242 מיליון שקל. ב-2004, מעריכם בלידר, יראה הבנק שיפור נוסף בתוצאותיו, וירוויח 610 מיליון שקל.

מניות קבוצת אי.די.בי נסחרו אף הן בירידות חדות וזאת כ-10 ימים בלבד לפני תום המועד להשלמתה של עסקת העברת השליטה בקונצרן. מניית אי.די.בי אחזקות איבדה כ-3%, מניית אי.די.בי פיתוח ירדה ב-4.5%, מניית דיסקונט השקעות נחלשה בכ-4% מערכה ומניית כלל תעשיות איבדה כ-0.6%.

מניית ארזים ירדה בכ-5% לאחר שעלתה הבוקר ב-1%. החברה דיווחה אתמול על רכישת מרכז סחר ובידור באנגליה בתמורה ל-17.5 מיליון ליש"ט. המרכז צפוי להניב לחברה הנכסות שנתיות בהיקף של 1.3 מיליון ליש"ט.

מניית מרתון עלתה בכ-14.4% לאחר שאתמול דיווחה כי גרין, המחזיקה בכ-32% ממניותיה, תמכור את מרבית מניותיה בחברה לפי מחיר של 77 אגורות למניה מחיר שהיה גבוה ממחיר השוק בכ-75% אתמול. המניה נסחרת היום במחיר של 52 אגורות כך שמחיר העסקה גבוה כיום ב-48% ממחיר השוק.

בשוק איגרות החוב נבלמו היום העליות שאיפיינו את האיגרות בחודשיים האחרונים, וזאת בהתאם להתחזקות הדולר. היום לא נקבע שער יציג אך במסגרת המסחר בדולר נרשמה עלייה של 0.7% בשערו של המטבע האמריקאי לרמה של 4.595 שקלים. העלייה הינה ביחס לשער שנקבע אתמול במסחר באופציות.

השחרים הארוכים יורדים היום בשיעור של כ-1% והתשואות בהם עולות אל מעבר לרמת ה-9%. השחר הארוך ביותר עם מח"מ של 6 שנים נסחר בתשואה של 9.17% תוך שהוא מאבד 1.1% מערכו. השחר 2680 עם מח"מ של 6.3 שנים נסחר בירידות של 1.2% ומגלם תשואה של 9.1%. הירידות בשחרים הן תוצאה של התחזקות שער הדולר הבוקר בשיעור של 0.3% לעומת היציג לרמה של 4.592 שקלים. פעילים בשוק הוסיפו כי ירידה אל מתחת לרמת תשואה של 9% בשחרים הארוכים אינה מוצדקת בהתחשב בגורמי הסיכון שעדיין קיימים בשוק (כמו המצב הבטחוני ויישומה של התוכנית הכלכלית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully