וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגף שוק ההון דוחה האשמות קרנות הפנסיה הוותיקות על "ניפוח" גירעונותיהן

חיים ביאור

21.4.2003 / 9:03

לטענת הנהלות הקרנות, אגף שוק ההון מדבר על גירעונות אקטואריים בסך 137 מיליארד שקל לכלל הקרנות הוותיקות - בעוד שהגירעון בפועל הוא 60 מיליארד שקל



רמי דיין, סגן בכיר לממונה על שוק ההון במשרד האוצר, דחה אתמול את ההאשמות של הנהלות קרנות הפנסיה הוותיקות, שלפיהן הוא גורם לפגיעה בעסקי הקרנות באמצעות "ניפוח" של גירעונותיהן האקטואריים.



לטענת הנהלות הקרנות, אגף שוק ההון מדבר על גירעונות אקטואריים בסך 137 מיליארד שקל לכלל הקרנות הוותיקות - "כחלק ממסע הכפשות בלתי מבוסס בו נוהג משרד האוצר באחרונה". הקרנות טוענות כי הגירעון האמיתי הכולל שלהן הוא 60 מיליארד שקל. הנהלות הקרנות מאיימות להגיש תביעה נגד הממונה על שוק ההון, אייל בן שלוש, וסגנו, דיין, על הוצאת לשון הרע "בשל ניסיונם לערער על הדו"חות הכספיים של הקרנות, דבר הפוגע קשות במערכת הפנסיונית".



במכתב תשובה שהעביר אתמול דיין לעוה"ד בעז בן צור וישראל וולנרמן, באי כוחן של הקרנות הוותיקות, נאמר כי בבבסיס הצגת הגירעון האקטוארי כאילו הוא עומד על 60 מיליארד שקל בלבד עומדת ההנחה כי הממשלה תמשיך לסבסד את קרנות הפנסיה הוותיקות באמצעות הנפקת אגרות חוב מיועדות בריבית מועדפת של 5.57%, ללא הגבלת זמן.



לטענת דיין, הנחה זו של קרנות הפנסיה היא שגויה, מפני שבחוזר אשר הוציא הממונה על שוק ההון להנהלות הקרנות בפברואר 2000, נאמר כי הקרן הוותיקה חייבת להגיש לאוצר מאזן כספי מדי שנה, שבו מחושב הגירעון פעמיים - פעם אחת בהנחת ריבית מסובסדת של 5.57%, ופעם נוספת בהנחת ריבית שוק של 3.55%.



"המהלך הנכון הוא הצגת מאזן, שבו הגירעון מתבסס על ההנחה שלא יהיה סיוע חיצוני והקרן לא תקבל סובסידיה ממשלתית מכל סוג שהוא", נאמר בתשובתו של דיין. לטענתו, הגירעון העצום של קרנות הפנסיה, בסכום כולל של 137 מיליארד שקל, מורכב, בין השאר מהגירעון האקטוארי של מבטחים - 54.5 מיליארד שקל, הגירעון האקטוארי של קרן הגמלאות לעובדי ההסתדרות - 29.2 מיליארד שקל, והגירעון האקטוארי של מקפת - 29.5 מיליארד שקל.



"הטענות שמעלות הנהלות הקרנות, אינו אלא ניסיון של ההסתדרות להשפיע על הדיון הציבורי בדרך של הטחת האשמות אישיות נטולות בסיס ובדרך של איום אישי בהגשת תביעות משפטיות כנגד עובדי מדינה", נאמר בתשובתו של דיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully