וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתב צמחה בכ-5% מעל השוק מאז נדונה האפשרות שתהפוך לבעלת השליטה בחברה הממוזגת

ערן גבאי

21.4.2003 / 11:12

מניית מתב עלתה מתחילת מארס בכ-23% בעוד השוק צמח בכ-18%; בכיר בדסק"ש: לא נציע הצעה נגדית לרכישת 23.5% מהחברה הממוזגת; אפשרות שתבל תמכור את כל מניותיה בכבלים



מאז שדווחו, בתחילת מארס, הידיעות הראשונות על האפשרות שחברת הכבלים מתב תהפוך לבעלת המניות הגדולה בחברת הכבלים הממוזגת ותחזיק בלפחות כ-49% ממניותיה, עלה מחיר מניית מתב בכ-23% בעוד השוק צמח באותה תקופה בכ-18%.



מתב, שאמורה היתה להיות בעלת המניות הקטנה בחברת הכבלים הממוזגת ולהחזיק בכ-26% מהמניות בלבד, עתידה להחזיק בחברה הממוזגת בכ-49% מהמניות ובימים האחרונים מתרבות ההערכות כי מתב עשויה להגדיל עוד יותר את החזקותיה בחברה הממוזגת על חשבון ההחזקות של תבל.



גורם בכיר בדסק"ש, המחזיקה בכ-48.5% ממניות תבל, טען בימים האחרונים כי דסק"ש לא תציע הצעה מתחרה לזו של דנקנר השקעות לרכישת 23.5% ממניות תבל בחברה הממוזגת המוצעים למכירה כחלק מהבראת חברת תבל ומגיבוש הסדר המימון של החברה הממוזגת.



יותר מכך, גורמים בדסק"ש טענו באחרונה כי הפרש החוב בין מתב לתבל עשוי לחייב את תבל במכירת מניות נוספות בחברת הכבלים הממוזגת למתב. כמו כן, הייסוף בשער השקל מול הדולר הפך את ההצעה של דנקנר השקעות לרכישת יתרת מניות תבל בחברת הכבלים הממוזגת (19%) לממשית יותר והגדיל את הסיכוי שתבל תמכור את כל מניותיה בחברת הכבלים הממוזגת כחלק מעסקת מיזוג הכבלים המתגבשת. לדסק"ש עומדת זכות סירוב ראשונה לאופציית הרכישה הנוספת של מתב לייתרת מניות תבל בחברה הממוזגת.



גורמים בתעשיית הכבלים מציינים כי לדסק"ש אין עניין ברכישה חוזרת של מניות חברת הכבלים הממוזגת במחירים הגבוהים מ-1,450 דולר למנוי, ועל כן לא מן הנמנע שתבל תמכור מניות נוספות בחברה הממוזגת. באופן רשמי טוענים בדסק"ש כי המו"מ עדיין מתנהל והחברה מאמינה מאוד בתעשיית הכבלים.



אם המהלך המפתיע - שאין גורם בתעשיית הכבלים ששולל אותו על הסף, לפיו תבל תמכור את כל מניותיה בחברת הכבלים הממוזגת - יתממש, עשויה דסק"ש להשאיר מאחוריה סופית את בעיית החוב של תבל, שיומחה ברובו לחברה הממוזגת.



דסק"ש תוכל אז לחזור ולהחזיק בחברת הכבלים הממוזגת לאחר הנפקת החברה במחירים נוחים יותר מ-1,450 דולר למנוי או באם יאושר בעתיד מיזוג בין חברת הכבלים הממוזגת לחברת הסלולר הגדולה סלקום, בה מחזיקה דסק"ש 25%.



על פי התוכנית להבראת תבל הנדונה כעת, יומחו לחברה הממוזגת במסגרת מיזוג חברות הכבלים, כל חובות החברות הבנות בקבוצת תבל - גוונים, גוונים קריות ושותפות ערוצי זהב - החובות בדין קדימה וחלק משמעותי מחובות תבל לבנקים. אחזקות תבל בחברות גלובקול (50%) ונטוויז'ן (45.7%) ישמשו לפירעון חלק מיתרת חובות תבל לבנקים.



החזקות תבל בחברה הממוזגת (40%) ימומשו בהדרגה ותמורות המימוש יחולקו, בשלב ראשון, בין הבנקים לבין הנושים הלא מובטחים, ולאחר פירעון מלוא יתרת חובות הבנקים, יוחל בפירעון הדרגתי של חובות בעלי המניות ביחד עם יתרת חובות הנושים הלא מובטחים.



במסגרת הליך מיזוג ומימון חברות הכבלים, תמכור תבל לפחות כ-23.5% ממניותיה בחברת הכבלים הממוזגת למתב והתמורה - כ-360 מיליון שקל (המשקפת שווי של כ-1,450 דולר למנוי) - ממכירה זו תהיה הראשונה שתחולק בין הנושים. תבל תמחה חובות בסדר גודל של כ-2.1 מיליארד שקל לחברה הממוזגת.



החוב שיוותר בתבל צפוי להסתכם בכ-1.24 מיליארד שקל (600 מיליון שקל לבנקים, 400 מיליון שקל לספקים ו-240 מיליון שקל לבעלי המניות) וימומן ממכירת כ-40.7% ממניות החברה הממוזגת, מכירת 46% מנטוויז'ן ומכירת כ-50% ממניות גלובקול.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully