וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושי המשביר לצרכן פנו לבית המשפט במטרה לשים ידם על כספי התמורה ממכירת הרבוע הכחול

אמיר טייג

21.4.2003 / 16:51

עו"ד יוסי כהן המייצג את הנושים הבלתי מובטחים של המשביר מבקש מביהמ"ש להוציא צו שימנע חלוקת 270 מ' ש' מכספי תמורת מכירת הרבוע הכחול לחברי האגודה



הנושים הבלתי מובטחים של המשביר לצרכן מבקשים מבית המשפט להוציא צו שיורה לקו אופ להפקיד כ-270 מיליון שקל מכספי מכירת אחזקותיה ברבוע הכחול בידי נאמן. הנושים הבלתי מובטחים מבקשים כי כספים אלו יופנו להחזר חובות המשביר לצרכן. בא כוחם של הנושים הבלתי מובטחים עו"ד יוסי כהן, שהגיש את הבקשה היום בבוקר, טוען כי "נושאי משרה שגרמו למשביר לצרכן לצבור חובות ביודעם כי החברה לא תפרע אותם, חבים באופן אישי לחובות החברה", ולפיכך מבקש כי כספי תמורת המכירה של הרבוע הכחול יופנו להחזר חובות המשביר לצרכן.



עו"ד כהן טוען כי ככל החובות לנושים הבלתי מובטחים של המשביר לצרכן מסתכם בכ-270 מיליון שקל, ועל הקו אופ, המחזיק בשליטה בחברת המשביר לצרכן לעמוד בחובות אלו, במקום חברת הבת אשר נמצאת תחת צו הקפאת הליכים. לפני שכשבועיים מכרה האגודה השיתופית הקו אופ את מלא אחזקותיה בחברת הרבוע הכחול תמורת 1.33 מיליארד שקל. עו"ד כהן מבקש להקפיא את החלוקה המתוכננת של חלק מסכום זה לחברי הקו אופ ולהפנותו להחזר חובות המשביר לצרכן.



למעשה מבקש עו"ד כהן להסיר את המסך שבין חברה ובין בעליה, צעד חריג יחסית. כהן טוען כי בדיעבד הסתבר למבקשים כי בעת רכישת המוצרים והשירותים מהם, ידעו מנהלי המשביר לצרכן כי המשביר לצרכן לא תפרע את תמורתם. מראיות רבות שנצברו בידי המבקשים, עולה בעליל כי מנהלי המשביר לצרכן, ובכלל זה אגודת הקו אופ, אשר שלטה ביד רמה בעסקי המשביר לצרכן, ידעו היטב כי אין בכוונתם לפרוע את תמורת השירותים והמוצרים שקיבלו. נוכח הנסיבות, טוען כהן כי יש מקום לעד חריג זה של הרמת מסך.



עד לפני מספר חודשים לאגודת הקו אופ היו שלושה נכסים עיקריים: רשת הרבוע הכחול, רשת המשביר לצרכן וחנות איקאיה. במהלך החודשים האחרונים מכרה האגודה את פעילות המשביר לצרכןף אך נותרה עם החובות של הרשת. כמו כן, מכרה לפני כשבועיים את אחזקותיה ברבוע כחול תמורת 1.33 מיליארד שקל. מכירת הנכסים היא על פי הוראת הבית המשפט אשר חייב את האגודה להתפרק מנכסיה ולחלק את תמורתם לחברי האגודה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully