וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי רביד מהמרת על מניות המעו"ף

נתן ליפסון

21.4.2003 / 16:58

מנהלת חברת קרנות הנאמנות פסגות, שצברה מוניטין כברומטר של תעשיית הקרנות, צופה כי עד סוף השנה הריבית תרד ל-7%



בסוף 2002, אחת השנים הגרועות של שוק ההון, השיקה חברת ניהול קרנות הנאמנות פסגות קרן חדשה: פסגות שקל עד 120.



הגימיק של הקרן: השקעה באיגרות חוב שקליות ארוכות טווח בחשיפה של עד 120% על ידי מכירות בחסר. הרווח מהפוזיציה המאוד מדויקת של הקרן יכול להגיע למקסימום בתסריט אחד - כשהריבית יורדת. שכן כשהריבית יורדת, העליות באיגרות החוב הארוכות הן גדולות במיוחד בגלל ה"מנוף" שלהן. בקיצור, מנהל קרן שמשיק קרן חדשה כזאת מצפה לירידה בריבית השקלית, אחרת לא יוכל למכור אותה.



פסגות השיקה את הקרן בתקופה שבה הריביות רק עלו - גם מכיוון שריבית בנק ישראל היתה גבוהה, אבל גם, ואולי בעיקר, מכיוון שהריביות בשווקים היו גבוהות עקב התערערות אמון המשקיעים בהנהגה הכלכלית והחששות מפני התלקחות ביטחונית. זאת היתה התקופה שלפני הבחירות, לפני שהיה ידוע שהסיכוי לקבלת הערבויות טוב ולפני המלחמה בעיראק, כשלא היה ברור אם האמריקאים ייצאו למלחמה בלי תמיכת האו"ם.



לא היה זה מפתיע שבתנאים האלה, הקרן הסבה הפסדים לעמיתיה במשך כחודשיים.



אבל אז, באמצע פברואר, בא המפנה: המניות החלו בזינוק החד שלהן, השקל התחזק - והריביות החלו לצלול. עקב כך, מאז אמצע פברואר, קרן פסגות שקל עד 120 צברה רווחים של 22%, אחוזים בודדים פחות מהרווחים שנצברו במניות באותה תקופה. במהלך התקופה, הקרן גם צברה השקעות ונכון להיום מנוהלים בה כ-400 מיליון שקל.



לרביד אין ספק בדבר הסיבה למפנה הזה: "זה היה בזכות המשקיעים הזרים, שהחליטו להמר על שקלים בעקבות פער הריביות הגבוה ששרר אז בין השקל לדולר".



היא גם לא חוששת מהעליות החדות במניות בחודשיים האחרונים: "העליות האלה לא מפחידות אותי. מכפיל ההון של מניות המעו"ף - לא כולל טבע - נמוך מ-1, לעומת 2-3 במדינות אחרות בעולם".



גם העתיד שהיא רואה הוא בהיר: "עקב המיתון, היה כאן מהלך עמוק של התייעלות. במונחים דולריים, עקב הפיחות, ההתייעלות היתה גדולה עוד יותר וזה יסייע לחידוש הצמיחה, שהיא מוטת יצוא.



"בהמשך הדרך אני רואה מדדים שליליים והמשך הורדות ריבית - היא לא יכולה להישאר לאורך זמן ברמה של 9%. אני צופה שעד סוף השנה היא תרד ל-7%. עקום התשואות ילך ויתאזן וייתכן אפילו שיתהפך - שהריבית בטווחים הארוכים תהיה נמוכה יותר מהריבית בטווחים הקצרים".



ואילו קרנות חדשות פסגות שוקלת להשיק? "אנחנו חושבים על כל מיני רעיונות. משהו בכיוון המנייתי. נראה לי שכשהציור יתחיל להיכנס לבורסה הוא ילך על מניות מעו"ף כי שם הוא מרגיש יותר בטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully