וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה טובה נוספת מבית היוצר של DSPG: תמכור ברבעון הבא ב-37-39 מ' ד' - גבוה מהתחזיות ב-2.4-4.4 מ' ד'

גתית פנקס

21.4.2003 / 17:14

אלי איילון, המנכ"ל: "אנחנו משאירים בשלב זה את התחזית לשנה בעינה; אנחנו מרוצים מהמכירות ל'שבב המדבר' החדש שלנו שיש לו הזמנות במיליוני דולרים לרבעון השני"



חברת די.אס.פי.ג'י הישראלית סיפקה היום בשורה משמחת נוספת למשקיעים, לאחר בשורה טובה לא פחות אחרת שבאה אתמול לידי ביטוי בפרסום הדו"חות הכספיים שלה. החברה, המתכננת שבבים לתקשורת אלחוטית קצרת טווח, הודיעה היום כי ברבעון השני היא תדווח על הכנסות של 37-39 מיליון דולר - עלייה מהתחזית הקודמת שקיוותה להכנסות של 34.6 מיליון דולר.



תחזית ההכנסות לשנה כולה נותרה ברמה של 144 מיליון דולר ואולם עברה שינוי בחלוקה הפנימית: ההכנסות ברבעון השלישי יהיו 41-45 מיליון דולר, בניגוד להערכת הכנסות של 47.5 מיליון דולר לה קיוותה החברה קודם לכן, וברבעון הרביעי היא תדווח על הכנסות של 32-36 מיליון דולר - בטווח התחזית הקודמת שדיברה על הכנסות של 33 מיליון דולר.



"הרבעון הראשון היה טוב מאוד", אומר היום אלי איילון יו"ר ומנכ"ל החברה, "בעיקר במוצרים החדשים שלנו, כולל שבבים ל-2.4 GHz ול-5.8GHz. המכירות למוצרים הללו היוו 70% מהמכירות ברבעון, מה שמראה שאנחנו נמצאים היום בעיקר בתחומים שגדלים ובשווקים צומחים. אנחנו אף מעודדים מהקבלה בשוק של המוצר החדש שלנו, Talking Caller ID, שכולל אלגוריתם שיודע להפוך טקסט כתוב לדיבור. למוצר כבר יש דרישה גבוהה: השקנו אותו ברבעון הראשון, רשמנו ממנו מכירות וגם לרבעון השני כבר יש לנו הזמנות במיליוני דולרים".



כך, כאשר הלקוח מקבל שיחה הוא רואה כיום בכתב את מספר הטלפון ממנו מתבצעת השיחה או את שם המתקשר. האלגוריתם פשוט יגיד את הדברים בקול, ולדברי איילון הפוטנציאל של הטכנולוגיה הוא גדול, גם אם DSPG לא תיכנס בעתיד לכל התחומים הללו. כיום, לדבריו, אין חברה אחרת שמספקת את הטכנולוגיה הזו. אחד השימושים העתידיים יכול להיות בשוק הסלולר, כולל מחשבי כף יד.



לגבי חלוקת ההכנסות לשאר השנה אומר איילון כי עדיין מוקדם בשלב זה לשנות את התחזיות. "הרבעון הראשון של 2002 הפתיע לטובה וכך גם השני. עדיין, מבחינה עונתית הרבעון השלישי יהיה יותר גבוה וכאן אין שינויים. ואולם, בגלל ההשקה המוקדמת של השבב המדבר העוצמה של התנודתיות העונתית השתנתה מעט", הוא אומר. הרבעון הראשון היה הראשון בתולדות החברה בו הכנסותיה צמחו בהשוואה לרבעון רביעי והוא היה ה-7 ברציפות בו החברה מדווחת על צמיחה בהשוואה לרבעון המקביל.



DSPG צמחה במצבת כוח האדם השנה: מ-149 עובדים בסיום 2002 ל-157 עובדים בעולם, מתוכם 114 עובדים בישראל. החברה מעסיקה אף 35 עובדים בארה"ב, 5 ביפאן ו-3 בסקוטלנד שאמורים להכין את השוק שם לקראת ה-DECT, התקן האירופי המקביל ל-2.4 GHz.



בשיחת הוועידה המשנה למנכ"ל DSPG, בועז עידן, סיפק תחזיות מפורטות: שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני יהיה 42%; ההוצאות התפעוליות יהיה 10-11 מיליון דולר; הכנסות המימון יהיו 1.8-2 מיליון דולר; שיעור המס יהיה 17% ומספר המניות יהיה 28.5-29.5 מיליון.



ל-DSPG יש כיום 239.7 מיליון דולר בקופה, כולל בטוחות סחירות - עלייה של 3.7 מיליון דולר מהרבעון הקודם, אז היו בקופתה 236 מיליון דולר. שווי השוק של החברה הוא 540 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק - עלייה של 35% בחודשיים האחרונים.



בשיחת הוועידה נשאל איילון האם החברה מתכוונת לחלק כספים מקופתה כדיווידנד למשקיעים או לבצע רכישה עצמית של מניות. "אנחנו בוחנים את שתי האפשרויות", ענה לו איילון, "תוך השוואה גם לתוצאות של המהלכים בחברות אחרות. ביצענו בעבר רכישה עצמית ונותרו לנו עדיין מיליון מניות מהתוכנית הקודמת. בכל מקרה, עדיין לא הגענו להחלטה. יש לנו ישיבת דירקטוריון בשבוע הבא באירופה ונשקול גם אז את העניין", הוסיף.



בכל הנוגע לרכישות, אומר איילון כי החברה מבצעת אותן בצורה סלקטיווית ואולי תצליח בקרוב לדווח על התפתחות משמעותית שכן היא נמצאת בשלב בדיקת נאותות מתקדמת מול מספר חברות. "עברנו בחיים מספר פאזות, היום אנחנו בפיתחה של חדשה ואנחנו רוצים להמשיך בפיתוח עצמי וגם שוקלים רכישות", אומר איילון. "ב-1998 עוד היינו חברה שמכרה שבבים למשיבונים דיגיטליים וידענו שאם לא נתפתח אז אין לנו תקומה. קיבלנו מספר החלטות ועברנו להיות ספקי שבבים לכך פרוטוקולי התקשורת, מה שביסס את מעמדנו. כעת, אנחנו עוברים פאזה נוספת: מספקי תקשורת קולי לבית ולמשרד אנחנו הופכים לספקי מולטימדיה. החוכמה הגדולה היא לדעת לעשות מהלכים כאלה תוך כדי רווחיות, ואנחנו מאמינים שאנחנו בשלב טוב לקבל החלטות כאלה. לגבי התזמון - לא הייתי רוצה לספק לוחות זמנים, אבל אנחנו בהחלט בודקים דברים קונקרטיים".



חברות כמו צורן הישראלית שמספקת שבבים ל-DVD ומצלמות דיגיטליות או ESS מתחרתה הן עדיין בשוק אחר לחלוטין לדידו של איילון. "יחד עם זאת, אני מאמין שתוך 5 שנים התחומים שלנו ישולבו, כי אני מאמין גדול באינטגרציה. בתחילה היה קופסה לכל דבר: טלפון סלולרי לחוד, מצלמה לחוד ומחשב שטיפל בנתונים. היום בתוך הסלולרי יש את כל הפונקציות הללו ואותו התהליך יקרה גם במערכות משרדיות וביתיות: בתוך כל קופסה יהיו שבבים שונים, ובסופו של תהליך בתוך כל שבב ייכנסו כל האפליקציות. באותה נקודה, חברות כמו DSPG, צורן או ESS יתאחדו - או מבחינה טכנולוגית או כישות אחת. בסוף כל חברה תשיג את הטכנולוגיות שחסרות לה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully