וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ישראלים נוספים אושפזו בחשד ל-SARS

חיים שדמי

21.4.2003 / 19:13

גבר בן 77 אושפז היום בביה"ח סורוקה ובשבת אושפזה תינוקת בת שנתיים וחצי מקיבוץ בצפון, שמשפחתה עצרה לחניית ביניים בהונג קונג במהלך טיול לאוסטרליה



ישראלי בן 77 אושפז היום (שני) בבית החולים סורוקה בבאר שבע בשל חשד שלקה בדלקת הריאות האסיאתית הלא-טיפוסית (SARS). החולה חזר לפני שבוע מטיול בסין.



החולה הגיע הבוקר לבית החולים כשהוא סובל מחום גבוה, שיעול וקוצר נשימה - סימפטומים מוכרים של SARS. הוא אושפז בבידוד בבית החולים, וצילום ריאות שנערך לו הראה מצב תקין. בכל זאת, אושפז החולה במחלקה פנימית כצעד של משנה זהירות. מנהל בית החולים מסר כי רק בעוד יומיים ניתן יהיה לדעות אם החולה סובל מ-SARS.



עוד דווח, שבשבת אושפזה בבית חולים כרמל בחיפה תינוקת בת שנתיים וחצי מקיבוץ בצפון, שאף היא נחשדה כחולה ב-SARS. אולם הבוקר, כבר לא סבלה התינוקת מחום, והיא ככל הנראה תשוחרר במהלך היום מבית החולים. משפחתה של התינוקת שבה משהייה ממושכת באוסטרליה לפני כמה שבועות, ובדרך עצרה לחניית ביניים בהונג קונג. לאחר שהתינוקת לא חשה בטוב בשבת, הביאו אותה הוריה לבית החולים.



הונג קונג: שישה מקרי מוות נוספים



הונג קונג הודיעה היום על שישה מקרי מוות נוספים כתוצאה מ-SARS, נתון המעלה את מספר המתים מהמחלה במדינה ל-94. כן דווח על 22 מקרים חדשים של הידבקות במחלה, ובכך מגיע מספר החולים לכ-1,400. הלימודים בהונג-קונג יחודשו החל ממחר באופן הדרגתי, כשהתלמידים חובשים מסכות של מנתחים. הלימודים הופסקו ב-29 במארס, לאחר שמספר תלמידים לקו בדלקת הריאות הלא טיפוסית. מורים ותלמידים בכעשרה בתי ספר מסרבים להוראת משרד החינוך לחדש את הלימודים, כאמצעי זהירות להימנע מהידבקות. שר החינוך גילה הבנה לחששם, אך אמר עם זאת, שגם כשמוסדות החינוך היו סגורים מספר התלמידים שנדבקו עלה מ-12 ל-60.



בעקבות התפרצות הסארס בשוק הסיטונאי לירקות בסינגפור, הושמו אתמול בבידוד כל 2,400 עובדי השוק. הרשויות חוששות כעת כי הנגיף הקטלני התפשט מחוץ לבתי החולים אל הקהילה. משרד הבריאות הורה על ההסגר לאחר שנהג מונית, שהגיע לעתים תכופות לשוק, ואחד העובדים, דיווחו על סימנים למחלה. כל עובדי השוק קיבלו הוראה להישאר בבידוד למשך עשרה ימים. עובדים שייפרו את ההסגר ייקנסו או ישלחו למאסר. השוק הסיטונאי - הגדול ביותר בסינגפור - נסגר לעשרה ימים, והדבר צפוי לפגוע בהספקת המזון הטרי במדינה.



סין: שר הבריאות וראש העיר בייג'ין פוטרו



מומחה בארגון הבריאות העולמי אמר היום כי סביר מאוד שהיקף מספר החולים בסארס בסין יגדל, ולדבריו יחלוף זמן עד שידעו את ההיקף המלא של המחלה. לדבריו, אין שום סיבה מדוע המחלה לא תעבור בסין ממחוז למחוז. הבוקר פירסמו שלטונות סין נתונים על המקרים של היממה האחרונה ומתברר כי יש עוד 132 חולים בסארס וארבעה מהם מתו. רוב החולים הם בבייג'ין.



שר הבריאות הסיני וראש העיר בייג'ין פוטרו אתמול, עקב כישלונם בטיפול בהתפרצות המגיפה. במקביל לפיטורי השר ז'יאנג ונקנג, וראש העיר מנג שוונונג הודתה אתמול סין בראשונה, כי מספר מקרי המחלה בבירה גבוה פי עשרה מהמספר שדווח עד כה. שלטונות סין גם הודיעו אתמול על ביטול "שבוע הזהב" - חופשת ה-1 במאי - כדי למנוע טיולים והגעת תיירים במטרה לצמצם את התפשטות המחלה.



הצעדים אתמול הגיעו לאחר שביום חמישי הכריז הנשיא החדש של סין, הו ג'ינטאו, מלחמה בסארס. הוא הורה לפעול תוך שקיפות מלאה והבטיח להעניש בצורה חמורה פקידי ממשל שיסתירו מקרים של המחלה או יתעכבו מלדווח עליה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully