וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק והדאו איבדו 0.1% בסיום יום מסחר תנודתי; DSPG עלתה בכ-6% בעקבות הדו"חות החיוביים

שירלי יום-טוב

21.4.2003 / 23:03

DSPG העלתה תחזיות להמשך וצופה הכנסות של 37-39 מ' ד' ברבעון ה-2; לומניס איבדה כ-9% בתגובה להודעה על מכירת חטיבת הלייזר התעשייתי ב-6.3 מ' ד'; וריסיטי איבדה 1.7%;



המשקיעים בוול סטריט שבו היום לזירת המסחר לאחר סוף השבוע הארוך לרגל חג הפסחא, כשברקע נמשכת עונת הדו"חות של הרבעון הראשון. ביום חמישי סיימו המדדים את המסחר בעליות, אך פתיחת שבוע המסחר היום היתה כמעט ללא שינוי של ממש במדדים, תוך מסחר תנודתי. לבסוף, ננעל המסחר בירידות קלות - נאסד"ק איבד 0.1% לרמה של 1,424 נקודות והדאו ג'ונס ירד אף הוא ב-0.1% לרמה של 8,328 נקודות.



לפני תחילת המסחר פירסמו את תוצאותיהן לרבעון הראשון שתי חברות גדולות. חברת התרופות מרק דיווחה על צמיחה ברווח הנקי שעמד בתחזיות האנליסטים, וגם התאגיד 3M דיווח על עלייה ברווח הנקי, שהיה אף גבוה מתחזיות האנליסטים. כאמור, תוצאות אלה לא הצליחו לספק קריאת כיוון חיובית למדדים.



בין החברות הישראליות הנסחרות, דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הראשון חברת DSPG, כאשר לאחר סיום המסחר צפויה לדווח חברת וריסיטי, הנסחרת לפי שווי שוק של כ-205 מיליון דולר על תוצאות הרבעון הראשון. מניית וריסיטי איבדה 1.7% למחיר של 10.1 דולר לקראת התוצאות.



מנייתדי.אס.פי.ג'י עלתה בכ-6.2% למחיר של 20.9 דולר במחזור גבוה בתגובה לדו"חות החיוביים. החברה דיווחה היום על הכנסות של 29 מיליון דולר - מעל לתחזיותיה שצפו הכנסות של 27-28 מיליון דולר. הכנסות אלה מייצגות צמיחה של 37% מהרבעון המקביל, ביחס לתחזית המקורית לצמיחה של 30% בלבד. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריית החברה בה הרבעון הראשון, שאמור להיות חלש יותר מהרביעי מבחינה עונתית, היה דווקא טוב יותר מהרבעון הרביעי.



בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-4.3 מיליון דולר או 15 סנט למניה. DSPG אף העלתה את התחזיות להמשך והיא צופה כעת לדווח על הכנסות של 37-39 מיליון דולר ברבעון השני - עלייה מהתחזית הקודמת להכנסות של 34.6 מיליון דולר.



אלי איילון, יו"ר ומנכ"ל החברה אמר כי "הרבעון הראשון היה טוב מאוד, בעיקר במוצרים החדשים שלנו, כולל שבבים ל-2.4 GHz ול-5.8GHz. המכירות למוצרים הללו היוו 70% מהמכירות ברבעון, מה שמראה שאנחנו נמצאים היום בעיקר בתחומים שגדלים ובשווקים צומחים".



לומניס מנסה לשפר נזילות



מניית לומניס איבדה 8.7% למחיר של 1.7% דולרים המשקף לחברה שווי שוק של כ-63 מיליון דולר. החברה הודיעה היום על מכירת עסקי הלייזר התעשייתי שלה תמורת 6.3 מיליון דולר במזומן כאשר העסקה צפויה להיסגר בחודש הבא. קווין מורנו, סמנכ"ל הכספים של לומניס, הגדיר את החטיבה הנמכרת כקטנה יחסית. במכירתה, מוותרת לומניס על הכנסות שנתיות של 11 מיליון דולר, סכום נכבד בהתחשב בכך שמכירותיה הסתכמו ברבעון הרביעי ב-79.4 מיליון דולר (בהשוואה ל-100.8 מיליון דולר ברבעון מקביל). מורנו ציין כי החברה העדיפה לוותר על הכנסות אלו כדי להתמקד בשיפור הנזילות. לומניס תרשום הפסד של 5 מיליון דולר בגין מכירה זו, כאשר המספרים יבואו לידי ביטוי בדו"חות הרבעון השני. דו"חות הרבעון הראשון יפורסמו ב-29 באפריל



מניית מאינד נותרה לבסוף ללא שינוי אך רשמה מחזורי מסחר גבוהים, לאחר שפתחה את המסחר בירידה של כ-12%. היום הודיעה החברה על חתימת חוזה עם חברת Intelco International Telecomunications, מפעילת שירותי תקשורת במדינת בליז שבמרכז אמריקה. מאינד תספק לאינטלקו פתרון חיוב וטיפול בלקוחות שיתן שירות למנויים המשלמים מראש או לאחר קבלת השירות, ברשת ה-GSM/GPRS החדשה של בליז. מוניקה אייזינגר, נשיאת ומנכ"לית מאינד, ציינה כי "העסקה הנוכחית היא בהיקף גדול יותר מעסקות קודמות עליהן הודענו", ההערכות הן כי מדובר בפרויקט שיכניס לקופתה של מאינד 1-2 מיליון דולר עד סוף 2003.



עסקה חדשה לרדוויז'ן



חברת רדוויז'ן דיווחה על עסקה חדשה לחטיבת הטכנולוגיה שלה, במסגרתה חברה בת של סניו אלקטריק, SANYO Multimedia Tottori, בחרה בכלי התוכנה שלה לצורך פיתוח טלפונים מבוססי IP. בסיס החברה הבת של סניו הוא ביפאן, ואת שירותי התמיכה עבורה תספק NTT-ME, שותפתה ונציגתה של רדוויז'ן במדינה ב-5 השנים האחרונות. רדוויז'ן הישראלית נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-100 מיליון דולר. מניית החברה הוסיפה 1.5% למחיר של 5.5 דולרים.



עוד בלטו: מניית אודיוקודס עלתה ב-6.2% למחיר של 3.9 דולרים במחזור של פי 3.5 מהממוצע לה ומניית אינטרנט זהב הוסיפה 8.8% למחיר של 3.9 דולרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully