וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם לשיפור זכויות עובדי חברות כוח האדם במגזר הפרטי ייחתם בקרוב

חיים ביאור

22.4.2003 / 8:57

ההסכם מבטיח לעובדים בין היתר זכות לביטוח חיים החל מיום העבודה הראשון, הפרשה לקרן פנסיה לאחר 6 חודשי עבודה ותמורה בגין עבודה במשמרות





שני ארגוני העובדים החליטו לנהל מו"מ על הסכם קיבוצי חדש בענף כוח האדם הזמני, לאחר ששני הסכמים קיבוציים הקודמים שנחתמו בענף לא הוכרו כתקפים על ידי הממונה הארצי על יחסי העבודה, עו"ד שלמה יצחקי. ההסכם הראשון נחתם ביולי 2001 בין הסתדרות העובדים הלאומית לבין חמש חברות כוח האדם הגדולות. השני נחתם בדצמבר 2001 בין ההסתדרות הכללית לבין החברות. ההסכמים לא הוכרו כתקפים מאחר שהממונה על יחסי העבודה לא היה יכול לקבוע איזו משתי ההסתדרויות היא הארגון המייצג את רוב העובדים בענף כוח האדם הזמני בישראל, ולכן נמנע מלהמליץ לשר העבודה והרווחה להוציא להסכמים צווי הרחבה.



בעידודו של יצחקי, החלו לפני כמה חודשים שני ארגוני העובדים לנהל מו"מ משותף עם חמש חברות כוח האדם, כדי לגבש הסכם קיבוצי שיחליף את שני ההסכמים שנחתמו על ידי כל אחת מהן בנפרד. ההסכם החדש יזכה ככל הנראה לאישורו של הממונה - ובעקבות זאת יוצא לו צו הרחבה, כך שיחול על כל עובדי החברות הקבלניות לכוח אדם המועסקים במגזר הפרטי - ולא רק על העובדים המועסקים באמצעות חמש החברות הגדולות.



ההסכם לא יחול על עובדי החברות הקבלניות המועסקים במגזר הציבורי, מכיוון שאלה נהנים כיום מתנאים טובים יותר מאלה החלים על עמיתיהם המועסקים במגזר הציבורי. את המו"מ ניהלו מטעם ההסתדרות הכללית יו"ר האגף לאיגוד מקצועי שלמה שני, ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד דורית טנא פרצ'יק והמחזיקה בתיק עובדי החברות הקבלניות דליה קלישבסקי. מטעם הלאומית: מנהל האגף לאיגוד מוצעי משה כהנא ועו"ד גדעון קורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully