וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר השלימה גיוס שלישי של 11 מיליון דולר; מתכננת להגדילו ל-15 מיליון דולר

עודד חרמוני

22.4.2003 / 9:07

את הגיוס הובילה קרן ההון סיכון הטקסנית קסלטופ קפיטל; עד כה גייסה החברה, המספקת מערכות לניהול שירותי פס רחב, 43 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס



חברת הסטארט-אפ הישראלית שיר נטוורקס (SheerNetworks), המספקת מערכות לניהול שירותי פס רחב, השלימה סבב גיוס הון שלישי בהיקף של 11 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן ההון סיכון הטקסנית קסלטופ קפיטל (CastletopCapital), והשתתפו בו גם משקיעים קיימים ובהם קרן ההון סיכון האמריקאית JK&B, קרן ההון סיכון הישראלית JVP וקרן ריין קפיטל (Rein).



משקיעים קיימים אחרים בחברה, ובהם יצרנית ציוד התקשורת נורטל שאף נמנית עם לקוחות החברה, לא השתתפו בגיוס הנוכחי. שיר מתכננת להגדיל את היקף הגיוס הנוכחי לכ-15 מיליון דולר ממשקיעים אסטרטגיים.



הנהלת שיר תיכננה להשלים את הגיוס הנוכחי, שרובו הוגדר כהלוואת גישור, עד לתחילת 2003, אך הגיוס התארך והוחלט לחלקו לשני חלקים, שהראשון בהם הושלם אתמול. עד כה גייסה החברה 43 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס. בגיוס האחרון שערכה, ב-2000, גייסה 30 מיליון דולר לפי שווי של 110 מיליון דולר אחרי הכסף. לדברי סגן נשיא החברה, שרון ברקאי, ההון שגויס ישמש להגדלת מאמצי המכירות והשיווק.



שיר נטוורקס הוקמה ב-99' בידי קבוצה של עובדי חברת 3Com לשעבר ובהם שרון ברקאי, אריאל נוי וסוניל קישן. השלושה פרשו מ-3Com לאחר שלא הצליחו להקים את שיר באופן נפרד מהחברה אך תחת חסותה.



שיר פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לספקי תקשורת בפס רחב לקבל עדכון מיידי על תקלות ברשת, כגון התנתקות של לקוחות ברשתות פס רחב, ולחברם חזרה במהירות. מוצר הדגל של החברה, מערכת ההפעלה לפס רחב Sheer MetroCentral, משמשת שכבת תיווך בין התקני הרשת לבין היישומים ומבטיחה את העמידה בהסכמי השירות עם הלקוחות. בחברה אמרו כי הפתרון שפיתחה מאפשר גם לצרף מנויים חדשים רבים בלי לפגוע באיכות השירות הניתן ללקוחות קיימים.



עם לקוחותיה הגדולים של שיר נטוורקס נמנית חברת בזק, שרכשה ממנה מערכת בשווי של כמה מיליוני דולרים, וחברת הטלקום הסינגפורית סינגטל, שחתמה עמה על הסכם בהיקף כספי דומה.



עם מתחרותיה העיקריות של שיר נמנות חברות דוגמת Syndesis הקנדית ו-Co-Manage האמריקאית. למרות הערכות מוקדמות של החברה כי כבר במחצית הראשונה של 2003 תגיע לרווחיות, כיום מעריכים בחברה כי הרווחיות תושג רק ברבעון האחרון של 2003 או ברבעון הראשון של 2004.



לשיר נטוורקס יש הסכמי שיתוף פעולה עם חברות גדולות דוגמת סיסקו ו-HP. בהנהלת החברה ובמועצת המנהלים שלה יושבים אישים בולטים בתעשיית המחשבים האמריקאית. מנכ"ל החברה הוא סולטן זיה, לשעבר סגן נשיא חברת קומפאק, ועם השלמת הגיוס הנוכחי יצטרף לדירקטוריון מורט טופר, לשעבר סגן נשיא חברת המחשבים דל (Dell) וכיום מנהל קרן קסלטופ שהובילה את הגיוס. בדירקטוריון החברה יושב גם ריי ליין, לשעבר נשיא אורקל וכיום שותף בקרן ההון סיכון האמריקאית הידועה קליינר פרקינס. ליין אמר בעבר כי הוא "משווה את מעמדה של שיר נטוורקס למיקרוסופט, נטסקייפ ואורקל בתחילת דרכן".



שיר מעסיקה כיום כ-90 עובדים במשרדיה במסצ'וסטס, בבריטניה, בסינגפור ובמרכז הפיתוח בתל אביב, לאחר שב-2002 פיטרה כ-10% מהעובדים. על פי הערכות, בעקבות גיוס ההון תגייס כ-20 עובדים נוספים.



* תחום פעילות: פיתוח תוכנה לניהול ואיתור של תקלות במערכות פס רחב



* שנת הקמה: 99'



* מייסדים: שרון ברקאי, אריאל נוי וסוניל קישן



* מספר עובדים: 90



* סך כל גיוסי ההון: 54 מיליון דולר



* משקיעים: JVP ,JK&B, ריין קפיטל, נורטל



* מרכז פיתוח: תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully