וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת החיתולים ממשיכה לפגוע בקימברלי קלארק: הרווח הנקי לרבעון ירד ב-10% ל-398 מיליון דולר

איתמר וולקוב

22.4.2003 / 19:08

יצרנית החיתולים הגדולה בארה"ב דיווחה שוב על ירידה ברווח עקב מלחמת מחירים מול פרוקטר&גמבל; המכירות עלו ב-3.9% ל-3.46 מיליארד דולר



קבוצת מוצרי הצריכה האמריקאית קימברלי קלארק (סימול KMB) דיווחה היום על ירידה של 9.5% ברווחי הרבעון הראשון, עקב מלחמת המחירים בשוק החיתולים ושינויים במחירי חומרי הגלם והאנרגיה. מניות החברה עולות ב-2.7%.



בחודשים האחרונים מנהלת קימברלי, המייצרת חיתולים במותג האגיס, מלחמת מחירים עזה מול יריבתה פרוקטר & גמבל (סימול PG), יצרנית חיתולי פמפרס. שתי החברות מורידות מחירים ומציעות מבצעים מפתים בנסיון להגדיל את חלקן בשוק החיתולים בארה"ב.



קימברלי, המייצרת בין השאר גם את ממחטות קלינקס, דיווחה על רווח נקי של 397.7 מיליון דולר, או 78 סנט למניה, ברבעון הראשון של 2003, לעומת 439.2 מיליון דולר, או 84 סנט למניה, ברבעון המקביל ב-2002.



העלייה במחירי הגז הטבעי הגדילה הוצאות החברה ברבעון, בעוד ירידה במחירי חומרי הגלם איפשרה למתחרות להוריד מחירים. בניגוד לחברות אחרות, בהן פרוקטר & גמבל, קימברלי מעבדת חלק גדול מחומרי הגלם שלה בעצמה, מה שמנע ממנה ליהנות ממלוא הירידה במכירי חומרי הגלם. ואולם למרות זאת, החברה התעלתה במעט על תחזית האנליסטים. על פי נתוני חברת המחקר תומסון פירסט קול, תחזית הרווח הממוצעת בקרב אנליסטים היתה 77 סנט למניה.



מכירות קימברלי עלו ב-3.9% ברבעון ל-3.46 מיליארד דולר, בעיקר הודות להתחזקות היורו מול הדולר. מנגד, מחיר המוצרים הממוצע ירד ב-1%, בעיקר עקב מלחמת המחירים בשוק החיתולים בצפון אמריקה, אמרה החברה.



החברה חיזקה את תחזית הרווח השנתית שלה ל-2003 - 3.36 דולרים למניה או 1.7 מיליארד דולר, לפני הפרשות מיוחדות. היא חוזה כי רווחי הרבעון השני יהיו דומים לראשון, על רקע התייצבות המחירים בשוק חומרי הגלם והאנרגיה. תחזית האנליסטים הממוצעת לרווח השנתי היא 3.37 דולרים למניה, על פי נתוני תומסון פירסט קול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully