וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בבורסות אירופה: דויטשה טלקום עלתה ב-3.9% על רקע תחזית אופטימית ל-2003

איתמר וולקוב

22.4.2003 / 21:37

מדד ביטחון הצרכנים באיטליה רשם עלייה מפתיעה באפריל; בפרנקפורט עלה מדד דקס ב-2.1%



בבורסות אירופה נרשמו היום עליות, במסחר דליל לאחר חופשת הפסחא. המניות הוסיפו במקצת במסחר המאוחר, במקביל לעליות בוול סטריט. בלטו במסחר מניות של חברות שמשקיעים מעריכים כי רווחיהן מוגנים יחסית מהאטה כלכלית.



מניות דויטשה טלקום הוסיפו 3.4%, תוך שהן משלימות עלייה של כ-5% מאז חזתה החברה שיפור "משמעותי" ברווחיה השנה. מדד המניות הכלל אירופי דאו ג'ונס סטוקס 50 עלה ב-0.1%, בעוד בלונדון עלה מדד FTSE ב-0.73%, בפאריס עלה CAC ב-0.55% ומדד DAX הגרמני הוסיף 2.1%.



בחזית המקרו: היום פורסמו באיטליה נתוני ביטחון הצרכנים לחודש אפריל. מנתוני המדד אשר מנהלת סוכנות הסטטיסטיקה הממשלתית, Isae, עולה כי המדד עלה לרמה של 107.7 נקודות, לעומת רמה של 106.9 במארס. זוהי העלייה השנייה מאז שפל של 6 שנים שנרשם בחודש ינואר.



מניות השבבים החלו את היום בירידות, לאחר שיצרנית המוליכים למחצה הגרמנית, אינפיניון, דיווחה על הפסד 8 ברציפות ברבעון הכספים השני של החברה. כמו כן, בשיחת הוועידה מסרה החברה כי היא צופה לעבור לרווחיות ברבעון הרביעי. המניה החלה את היום בירידות אך סיימה המסחר ללא שינוי משער הפתיחה. מניית ST מיקרואלקטרון, שתפרסם את תוצאותיה מחר, עלו ב-1.85%; מניית ARM הולדינגס הבריטית עלתה ב-2.7%.



מניות התקשורת רשמו מגמה חיובית בעוד וודאפון עלתה ב-1.4%; כייבל אנד וויירלס הוסיפה 2.5%; ודויטשה טלקום זינקה ב-3.9%.



מניות הבנקאות רשמו מגמה מעורבת עם נטייה לעליות. בגרמניה הוסיפו דויטשה בנק וקומרצבנק 3.4% ו-4.3% בהתאמה; בלונדון עלה בארקליס ב-1.6% ופרודנשל ב-1.3%.



מניות הנפט רשמו מסחר מעורב לאחר שיוקוס, חברת הנפט הגדולה ברוסיה, הודיעה על רכישת מתחרתה סיבנפט. קרדיט סוויס פירסט בוסטון העלתה את דירוג טוטאל פינה ל"מעל תשואת שוק", והמניה איבדה 0.35%; BP עלתה ב-1.5%; ושל ב-0.9%.



יצרנית המזון הגדולה בעולם נסטלה איבדה 1.4%, על רקע חשש כי תדווח מחר על ירידה ברווחיה ברבעון הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully