וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד על רקע הערכות כי אופ"ק לא יעמוד בכוונתו לקצץ מכסות היצוא; חוזה מאי שפג מחר נסחר ב-29.90 דולר לחבית

איתמר וולקוב

22.4.2003 / 22:54

אנליסטים מעריכים שסעודיה לא תסכים לקיצוץ תפוקת קרטל הנפט; חוזה ליוני נסחר בניו יורק ב-27.95 דולר



מחירי הנפט הגולמי ירדו היום בניו יורק בכ-3%, על רקע הערכות כי קרטל אופ"ק לא יצליח להסכים וליישם קיצוץ בתפוקת הנפט, על מנת להביא לעליית מחירים. בניו יורק ירד מחיר חבית נפט מסוג טקסס מתוק, למסירה במאי, שמועד המימוש שלו מחר ב-96 סנט ל-29.90 דולר.



בפגישתו מחרתיים בווינה מעוניין אופ"ק להקטין את תפוקתו ב-1.5 מיליון חביות ביום, אמר יועץ האנרגיה של נשיא ניגריה. כעת חורגות מדינות הקרטל מתפוקתן המוסכמת ב-6.4%, 1.57 מיליון חביות ביום, על פי נתוני סוכנות הידיעות בלומברג. עד כה, לא פירסמה סעודיה, יצואנית הנפט הגדולה בעולם, את עמדתה לגבי הקיצוץ המדובר. אנליסטים מעריכים כי סעודיה, שנחשבת לבעלת ההשפעה הגדולה ביותר בקרטל, אינה מעוניינת לקצץ תפוקתה.



מחיר הנפט למסירה ביוני ירד בניו יורק ב-3.1%ל-27.95 דולר לחבית, לאור הערכות משקיעים כי לא צפוי קיצוץ קרוב במכסות היצוא. בלונדון ירד מחיר חבית נפט מסוג ברנט, למסירה ביוני, ב-1.6% ל-25.46 דולר.



מוקדם יותר החודש הודיעה סעודי אראמקו, חברת הנפט הממשלתית של סעודיה, ללקוחותיה כי תעמוד בכמויות שנקבעו מראש למסירה במאי, אמרו היום סוחרים בשוק הנפט. "אנחנו רוצים לראות הוכחות לקיצוץ המכסות של אופ"ק, לא דיבורים", אמר סחרן נפט בניו יורק והוסיף כי בשוק לא רוכשים אמון רב להצהרות קרטל הנפט שנשארו פעמים רבות ללא כיסוי ממשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully