וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדאו ונאסד"ק עלו ב-1.9% על רקע שטף הדו"חות

שירלי יום-טוב

22.4.2003 / 23:35

וריסיטי הוסיפה 10% בעקבות הדו"חות והתחזית להמשך; אינטרנט זהב נעלה בעלייה של 6.5% אך רשמה במהלך יום המסחר שיא של שנה; אורכית עלתה ב-4.7%

עונת הדו"חות לרבעון הראשון נמצאת בעיצומה בוול סטריט, והתוצאות, המעידות על כך שחברות לא מעטות לא מצליחות לעמוד בתחזיות, הטרידו לפחות בתחילת יום המסחר את מנוחת המשקיעים שמא הכלכלה האמריקאית לא באמת מצליחה עדיין להתאושש. בפתיחת המסחר נרשמו ירידות קלות, והמדדים שהתייצבו לאחר מכן בטריטוריה שלילית, עברו לאחר מכן לרשום עליות. הצהרותיו של הנשיא בוש בדבר תמיכתו בכהונה נוספת של הנגיד גרינספאן, מסייעות בשעה האחרונה למדדים לרשום עליות ההולכות ומתחזקות. הנאסד"ק מוסיף כעת 1.5% והדאו עולה אף הוא ב-1.5%.

נשיא ארה"ב ג'ורג בוש אמר היום כי הוא מעוניין שיו"ר הבנק הפדרלי האמריקאי, אלן גרינספאן יישאר בתפקידו לתקופת כהונה נוספת. גרינספאן, בן 77, משמש כיו"ר מאז אוגוסט 1987 ותקופת הכהונה הנוכחית שלו תסתיים ב-20 ביוני 2004.

שתי חברות שהצליחו לעלות היום על התחזיות הן חברות התרופות אלי לילי ופייזר. הראשונה הצליחה לדווח על עלייה ברווח הנקי לעומת רבעון מקביל, והיכתה את התחזית הממוצעת בכ-3 סנט למניה. פייזר הצליחה אף היא לצמוח בשורה התחתונה ולהציג תוצאות טובות מן הצפוי. לעומתן, חברת הסלולר ספרינט, הנמנית עם לקוחותיה של אמדוקס הישראלית, דיווחה על גידול בהפסד הנקי שלה בשל עלייה בהוצאות, ופיספסה את תחזית ההכנסות.

אמש בסיום יום מסחר בו לא נרשם כמעט שינוי של ממש במדדים, נעלו לבסוף הנאסד"ק והדאו ג'ונס בירידה של 0.1%. הנאסד"ק פתח את המסחר ברמה של 1,424 נקודות והדאו ברמה של 8,328 נקודות.

בין החברות הישראליות הנסחרות מרכזת היום עניין מניית וריסיטי, שעולה ב-10.5% למחיר של 11 דולר. החברה, המספקת כלי תוכנה לאימות תהליכי תכנון וייצור של שבבים, הצליחה אמנם לעמוד בתחזית שסיפקה בסיום הרבעון הקודם, אך התוצאות המסכמות את הרבעון הראשון של 2003 שפורסמו אמש לאחר המסחר, מצביעות על ירידה בהכנסות כמו גם ברווח הנקי ביחס לרבעון הקודם. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון ב-11.7 מיליון דולר, ירידה של 20% ביחס לרבעון הקודם ועלייה של 2% ביחס לרבעון מקביל.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 1.9 מיליון דולר או 9 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 4 מיליון דולר ברבעון הקודם ושל 2.2 מיליון דולר במקביל. התחזית של וריסיטי לרבעון הבא היא להכנסות של 12.5-13 מיליון דולר המשקפות צמיחה של כ-11% על הכנסות הרבעון הראשון.

מניית אינטרנט זהב מזנקת ב-15.5% למחיר של 4.5 דולרים - שיא של שנה. המניה רושמת היום מחזור גבוה מהממוצע לה ומאז תחילת השנה היא זינקה בכ-300% תוך שהיא מרכזת מחזורים גבוהים. מחיר המניה משקף לחברה שווי שוק של כ-81 מיליון דולר.

מניית אורכית מוסיפה כ-4% למחיר של 6.9 דולרים במחזור גבוה מהממוצע לה לאחר שהודיעה מוקדם יותר על הסכם שיתוף פעולה עם חברת ציוד התקשורת לוסנט. ההסכם יאפשר לחברת הבת קוריג'נט להתקין את פתרונותיה בקרב ספקיות תקשורת, תוך שהיא נעזרת בצוות הטכני של לוסנט ברחבי העולם.

ענקית הבילינג אמדוקס הודיעה היום על חתימת הסכם רב שנתי לרשיון הפעלה ושירותים ליישום הדור החדש ביותר של משפחת המוצרים ADS(NG) מתוצרתה בחברת ADSA המקסיקנית, המוציאה לאור מדריכים מסווגים עסקיים, לשיפור היעילות התפעולית. בהתאם להסכם, ADSA תיישם את משפחת המוצרים ADS(NG) מתוצרת אמדוקס, הכוללים בין היתר ניהול מכירות, מערכת הפקת עמלות ומערכת ניהול הוצאה לאור. מניית אמדוקס עולה ב-0.6% למחיר של 17.3 דולר.

עוד בין המניות הכבדות, טבע מאבדת 0.6% למחיר של 46.7 דולר ותרו עולה 2.2% למחיר של 46.5 דולר; קומברס מוסיפה 1.1% ל-13 דולר; וצ'ק פוינט עולה 1% ל-16 דולר.



חברת סיליקום הנסחרת לפי שווי שוק של 1.2 מיליון דולר דיווחה היום על הכנסות של 1.3 מיליון דולר לרבעון הראשון, בהשוואה להכנסות בגובה 654 אלף דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי הסתכם ב-223 אלף דולר או 5 סנט למניה בהשוואה להפסד של כ-600 אלף דולר או 15 סנט למניה ברבעון המקביל.

החברה מסרה בהודעתה כי למרות השיפור שנרשם בתוצאות, הרי שהצפיות נותרה נמוכה והלקוחות נוהגים בזהירות בכל הקשור לרכישות. מניית החברה נותרת ללא שינוי בשעה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully