וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליל מדיקל ואמרשם ממזגות פעילותן בתחום סרטן הערמונית

יהודה שויצר

23.4.2003 / 12:35

גליל מדיקל תחזיק ב-25% ממניות החברה המשותפת; מכירותיהן של שתי החברות ב-2002 הסתכמו בכ-90 מיליון דולר; המיזוג יושלם ביולי



מאת יהודה שויצר ואילן מוסנאים



חברת גליל מדיקל חתמה על הסכם סופי עם חברת Amersham, לפיו השתיים ימזגו את הפעילות שלהן בתחום סרטן הערמונית לחברה משותפת שתהיה בעלת נוכחות גלובלית בתחום.



גליל מדיקל תחזיק ב-25% ממניות החברה המשותפת. מכירותיהן של שתי החברות ב-2002 הסתכמו בכ-90 מיליון דולר. השלמת העסקה תלויה בקבלת האישורים הרגולטוריים, ואמורה להתבצע עד סוף יולי 2003.



צעד משמעותי לבניית ערך



החלטת שתי החברות להקים את המיזם המשותף באה בעיתוי מעולה להן. מבחינת אמרשם - תחרות עזה בשוק האמריקאי מנעה מהחטיבה להציג צמיחה במכירות. כתוצאה ממגמה זו נאלצה החברה לבצע קיצוצים כואבים כחלק מניסיון להתייעל ולהשיב את החטיבה למסלול רווחי. אף על פי שהמיזוג הנוכחי לא יביא לשיפור מיידי בשורת הרווח של אמרשם - הוא מביא בשורה מבחינת החברה בהחזרת מיקוד עסקיה באבחון הרפואי.



נשיא ומנכ"ל אלרון, דורון בירגר, ציין כי "מדובר בצעד משמעותי לבניית ערך לגליל מדיקל. החברה החדשה יכולה להפוך למובילה בינלאומית בתחום סרטן הערמונית בעולם הרפואה האורולוגית". בנוסף אמר בירגר כי החברה מתכוונת להמשיך בפיתוח טכנולוגיית ה-Cryotherapy, המיועדת למזער כאבים שנגרמים עקב ניתוח לב פתוח בשיטה של הקפאת העצבים של שרירי החזה.



"עסקה זו תאפשר לאמרשם להמשיך ולהתרכז בעסקי הליבה שלה - עסקי האבחון הרפואי", אמר ג'ון ג'ינס, נשיא חטיבת הרפואה של אמרשם. ג'ינס הדגיש כי שילוב שתי החברות יספק לחברה המשותפת יתרונות תחרותיים שיתרמו לשיפור אפשרויות הצמיחה שלה.



מועצת המנהלים של החברה החדשה תשב בארה"ב ובה יהיו חברים שלושה נציגים של אמרשם, בהם ג'ון ג'ינס, ושני נציגים של גליל, בהם היו"ר, חן בהיר.



באוגוסט 2002 רכשו דסק"ש ואלרון מלומניס 10% ממניות גליל מדיקל, שפיתחה טיפול לא פולשני בסרטן הערמונית, תמורת 1.7 מיליון דולר. גליל מדיקל קיבלה אז גם התחייבויות להשקעה בהיקף של 7 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים - בהם אלרון, פיטנגו ואינפיניטי.



גליל מדיקל היא ספין-אוף של טכנולוגיה צבאית שפותחה ברפא"ל והוסבה לשימוש אזרחי. החברה הוקמה במארס 1997, והמוצר הבולט שלה הוא הסידנט, שקיבל את אישור ה-FDA - ואשר מאפשר טיפול ברקמות סרטניות בבלוטת הערמונית (פרוסטטה), בשיטת ההקפאה. בעלי המניות הבולטים בחברה הם אלרון (15%) וחברת אר.די.סי רפאל (35%) שמוחזקת בחלקים שווים על ידי רפא"ל ודסק"ש.



הגיוס הראשון של החברה היה בעת הקמתה והיא גייסה בו כ-3 מיליון דולר מלומניס. באוגוסט 1999 השלימה החברה גיוס של 5 מיליון דולר מהקרנות פיטנגו ואינפיניטי, לפי שווי של 20 מיליון דולר אחרי הכסף. שנה לאחר מכן היא ביצעה סבב שלישי בו גייסה 6.5 מיליון דולר מחברת ההשקעות אסטרה טכנולוג'יקל אינווסטמנט, לפי שווי חברה של 30 מיליון דולר אחרי הכסף.



אמרשם הבריטית היא חברה המתמחה באבחון רפואי ובמדעי החיים. מכירות החברה ב-2002 הסתכמו בכ-1.62 מיליארד לירות שטרלינג. החברה מעסיקה כ-10,000 עובדים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully