וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד רבעוני 12 ברציפות ללוסנט: ההפסד צמח ל-553 מיליון דולר

יהודה שויצר

23.4.2003 / 14:27

ירידה של 32% בהכנסות ל-2.4 מיליארד דולר ברבעון; ההפסד הנוכחי כולל הפרשה של 11 סנט למניה בגין הסדר ליישוב תביעה של משקיעיה

ירידה חדה של 32% נרשמה בהכנסות יצרנית ציוד התקשורת לוסנט ברבעון שהסתיים במארס. החברה דיווחה על הכנסות בהיקף של 2.4 מיליארד דולר ברבעון השני של שנת הכספים, לעומת הכנסות של 3.52 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

ההפסד הנקי של החברה צמח ל-553 מיליון דולר - 14 סנט למניה, לעומת הפסד של 495 מיליון דולר ברבעון המקביל. הפסד זה הוא הוא ה-12 ברציפות של החברה. ההפסד הנוכחי כולל הפרשה של 11 סנט למניה בגין הסדר ליישוב תביעה של משקיעיה.

תביעות בגין הונאה


יצרנית ציוד התקשורת לוסנט הסכימה לפני כחודש ליישב תביעה שהגישו חלק מבעלי מניותיה, בסכום שעלול להגיע ל-600 מיליון דולר. הסכם זה, בו לוסנט לא הודתה כי נהגה לא כשורה, הוא השני בגודלו בכל הקשור לתביעת בעלי מניות בהיסטוריה, לאחר שסנדאנט שילמה 3.53 מיליארד דולר בתביעה דומה. לנוכח ההוצאות הקשורות לתביעה זו רשמה לוסנט הפרשה של 420 מיליון דולר, 11 סנט למניה, ברבעון שחלף.

תביעה זו הוגשה נגד לוסנט בשנת 2000. במסגרת התביעה נטען כי כחלק ממאמצי לוסנט להסתיר ממשקיעיה את הקשיים בהם היתה נתונה חטיבת הרשתות האופטיים, החברה סיפקה נתונים מפוברקים אודות הביקוש למוצרים אלה. דיווחים אלה הביאו לניפוח תוצאותיה הפיננסיות של החברה - תוך רישום של מאות מיליוני דולרים במכירות שלא היו ולא נבראו.

לפני כחודשיים הגיעה לוסנט להסדר עם רשות ני"ע בארה"ב (SEC) ליישוב תביעה נגדה. לוסנט מסרה אז כי במסגרת ההסכם היא לא הודתה או הכחישה את האישומים נגדה, לא תשלם כל קנס ולא תיאלץ לערוך שינויים בדו"חותיה. לוסנט הדגישה כי הסכם זה מביא לסיום את חקירת ה-SEC בעניינה. החברה הצהירה כי בעתיד לא תיקח חלק בהפרה של חוקי ניירות ערך בארה"ב. רשות ני"ע בארה"ב חקרה חשדות לאי סדרים חשבונאיים בחברת לוסנט. החקירה התמקדה בחשדות כי לוסנט ניפחה הכנסות בשנים 1999-2000.

בתקופה שנחקרה על ידי רשות ני"ע עמד בראש לוסנט הנרי שאכט, המנכ"ל שהודח לפני כשנה ובמקומו מונתה פטרישה רוסו, המנכ"לית הנוכחית. לפני מעט יותר משנתיים התריעה לוסנט בפני רשות ני"ע על בעיות חשבונאיות שגילתה בדיווח לשנת הכספים 2000. כתוצאה מכך תיקנה את תוצאותיה בדיעבד, והורידה את דיווח הרווח ב-679 מיליון דולר בשל עסקות שנרשמו בצורה לא נאותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully