וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה אמריקן איירליינס הפסידה מיליארד דולר ברבעון הראשון

איתמר וולקוב

23.4.2003 / 19:51

סכנת פשיטת הרגל שבה לרחף מעל החברה עקב התנגדות איגודי העובדים להטבות חברת ההנהלה; ההכנסות ירדו ב-1% ל-4.12 מיליארד דולר

AMR, חברת האם של אמריקן איירליינס המאויימת בפשיטת רגל, דיווחה היום על הפסד של 1.04 מיליארד דולר, או 6.68 דולרים למניה. חברת התעופה הגדולה בעולם מנסה לקצץ בעלויות, תוך שהיא מתמודדת מול ועדי העובדים וירידה חדה בביקוש לטיסות עקב המלחמה בעיראק והתפרצות דלקת הריאות הנגיפית (SARS).

"תוצאות הרבעון הראשון היו באמת איומות", אמר היום מנכ"ל ויו"ר AMR, דון קארטי, שמשרתו נמצאת בסכנה, על פי פרסומים שונים בוול סטריט. החברה הודיעה כי ירידה בביקוש לטיסות, עקב אי הוודאות הגלובלית, בין השאר, לקראת המלחמה בעיראק, פגעה קשות בהכנסותיה.

אמריקן איירליינס ביטלה את שיחת הוועידה עם אנליסטים, שהיתה אמורה לקיים לאחר פרסום הדו"חות. על פי נתוני טומסון פירסט קול, התחזית הממוצעת בקרב אנליסטים היתה הפסד של 6.08 דולרים למניה.

הכנסות החברה ירדו ברבעון ב-1% ל-4.12 מיליארד דולר, לעומת 4.16 מיליארד דולר ברבעון המקביל. ב-2002 דיווחה החברה על הפסד שיא בתעשייה של 3.5 מיליארד דולר.

חברת התעופה נמנעה מפשיטת רגל ברגע האחרון בשבוע שעבר, לאחר ששבעת איגודי העובדים בה אישרו את תוכנית ההבראה, שאמורה לקצץ ההוצאות ב-1.8 מיליארד דולר בשנה. ואולם בימים האחרונים הודיעו שני איגודים כי יצביעו פעם נוספת לאישור התוכנית, עקב ביקורת על תוכנית הפנסיה והבונוסים של כמה חברי הנהלה, בזמן שהעובדים הסכימו לקיצוץ של כ-20% בשכרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully